۰
دادستان پاریس:

عبدالسلام و اباعود هنوز دستگیر نشده اند

دادستان پاریس اعلام کرددو مظنون اصلی حملات تروریستی جمعه شب در پاریس هنوز دستگیر نشده اند.
کد خبر: ۱۰۵۸۲۰
۰۸:۴۴ - ۲۸ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، «فرانسوا مولن» دادستان پاریس ضمن اشاره به پیشرفت تحقیقات درخصوص حملات تروریستی جمعه گذشته در پاریس تصریح کرد: یک گروه جدید از تروریست ها روز گذشته مهار شد و همه شواهد و قرائن حاکی از آن است که امکان داشت آنان نیز دست به اقدامی بزنند.

او افزود: تحقیقات نشان داده است سه خودرو (مورد استفاده در حملات پاریس) در تاریخ دوازده نوامبر گذشته با فاصله زمانی سه دقیقه وارد منطقه پاریس شده اند. آنها از بلژیک آمده بودند. هر سه خودرو توسط برادران عبدالسلام در بلژیک کرایه شده بودند.

دادستان پاریس در بخش دیگری از این کنفرانس مطبوعاتی به ارتباطات تلفنی عاملان این حملات اشاره کرد و اظهار داشت: در این مورد تحقیقات زیادی صورت گرفته است و همچنان نیز ادامه دارد.

هدف از این تحقیقات یافتن موقعیت تروریست ها در روزها و ساعات قبل از حمله و بازیابی تماس های آنها بوده است. می توانم تایید کنم یک عدد تلفن همراه در سطلی زباله در خارج از سالن اجرای موسیقی باتاکلان پیدا شده است.

یکی از اعضای گروه کماندویی از این تلفن، پیام کوتاهی ارسال کرده است با این عنوان: «حرکت کردیم، آغاز می کنیم». تحقیقات مسلماً بدنبال این است که مخاطب این پیام مشخص شود.

مولن افزود: در مورد سلاح های این سه گروه کماندویی نیز باید گفت مجموعه ای واقعی از سلاح های جنگی بوده است. بحث بر سر سلاح های تهاجمی از نوع کلاشنیکف و کمربندهای انفجاری است.

دادستان پاریس در ادامه کنفرانس مطبوعاتی به اماکنی اشاره کرد که توسط عاملان حملات تروریستی مورد استفاده قرار گرفته اند.

فرانسوا مولن در ادامه گفت: ما توانسته ایم پنج نفر از هفت تروریستی را که در جریان اقدامات جنایتکارانه سیزده نوامبر کشته شدند، شناسایی کنیم. دو تروریست هنوز شناسایی نشده اند.

یکی از آنان در استاد دو فرانس و دیگری در باتاکلان در حملات دخالت داشته است. تحقیقات همچنین بدنبال تعیین ترکیب دقیق سه گروه کماندویی است.

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: