۰

عامل فراری حملات پاریس ماه فوریه در هلند دستگیر شده بوده است

پلیس هلند امروز از دستگیری «عبدالسلام صلاح» عامل فراری حملات مرگبار پاریس در هلند طی ماه فوریه گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۷۸۵
۱۴:۰۷ - ۲۷ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، پلیس هلند امروز چهارشنبه اعلام کرد که «عبدالسلام صلاح» عامل فراری حملات پاریس طی ماه فوریه گذشته در جریان یک بازرسی جاده‌ای در هلند دستگیر شده بوده است.

به نوشته روزنامه‌ فرانسوی فیگارو، پلیس هلند امروز اعلام کرد: «عبدالسلام صلاح» که به ظن ایفای نقش کلیدی در حملات پاریس تحت تعقیب بین‌المللی قرار دارد، طی ماه فوریه گذشته در یک کنترل جاده‌ای به جرم همراه داشتن حشیش دستگیر شده بوده است.

به گفته سخنگوی پلیس هلند، وی در ابتدای ماه فوریه گذشته طی یک بازرسی معمول جاده‌ای به دلیل همراه کشف مقدار کمی حشیش در خودرویش دستگیر شده بوده که پس از محکوم شدن به پرداخت جریمه 70 یورویی آزاد شده و توانسته به راه خود ادامه دهد.

پلیس هلند اعلام کرده که عبدالسلام را که برادرش و یک فرد دیگر نیز همراه وی بوده در خودرویی با پلاک بلژیک دستگیر کرده اما اطلاعات بیشتری در خصوص این که کدامیک از برادرهایش (ابراهیم-محمد) همراه وی بوده، ارائه نداده است.

نیروهای بلژیکی که چند مظنون به دست داشتن در حملات تروریستی پاریس را در این کشور بازداشت کرده‌اند، روز دوشنبه از بازداشت «عبدالسلام صلاح» ساکن حومه بروکسل که یکی از مظنونان حملات پاریس است،‌ خبر دادند اما دقایقی پس از انتشار خبر بازداشت وی، مقامات و رسانه‌های خبری با اصلاح خبر اولیه خود گزارش دادند که فرد بازداشت شده عبدالسلام نیست و مظنون دیگری است.

شامگاه روز جمعه (22 آبان) حمله گروهی از افراد مسلح به یک استادیوم،‌ یک رستوران و یک تالار موسیقی در شهر پاریس، به مرگ نزدیک به 130 تن منجر شد و بیش از 350 تن را نیز زخمی کرد.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفته و اعلام کرده است که این «آغاز طوفان» است.

انتهای پیام/ 852
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: