۰
انصارالله:

بازگشت منصورهادی به عدن غیرقانونی است

پایگاه خبری اخبارالساعه امارات امروز چهارشنبه به نقل از یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن در اولین واکنش به بازگشت منصور هادی رییس جمهور مستعفی و فراری به عدن را آن هم با حفاظت نظامیان اماراتی دلیلی بر غیرقانونی بودن او دانست.
کد خبر: ۱۰۵۷۷۹
۱۳:۲۲ - ۲۷ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، این پایگاه خبری به نقل از محمد البخیتی، بازگشت منصور هادی که در میان تدابیر شدید امنیتی نیروهای نظامی اماراتی صورت گرفته را بی اهمیت توصیف کرد.

وی همچنین با غیر شفاف خواندن شخصیت اسماعیل ولد الشیخ نماینده سازمان ملل در امور یمن، احتمال داد که گفت وگوهای ژنو 2 موفقیت آمیز باشد.

به اعتقاد او، موفقیت این گفت وگوها به حسن نیت ها بستگی دارد و نه برگزاری نشست های متعدد.

البخیتی گفت: هنوز برخی مشکلات بر سر راه گفت وگوها وجود دارد مثل پایبند نبودن سعودی ها به تصمیمات نشست ها و نیز تمایل کشورهای غربی مثل آمریکا، انگلیس و فرانسه به ادامه جنگ در یمن، چون مصالح و منافع آن ها از فروش سلاح در این جنگ تامین می شود.

وی افزود که نیروهای ارتش و جنبش انصارالله در کوهستان ها و مناطق مسکونی مواضع دفاعی اتخاذ کرده اند تا نیروهای کشورهای ائتلاف به رهبری سعودی و طرفداران منصور هادی را از هرگونه پیشروی بازداشته و آن ها را زمین گیر نمایند.

عربستان با تشکیل ائتلافی از 9 کشور عربی و با حمایت آمریکا از ششم فروردین، حملات هوایی، دریایی و زمینی را علیه نیروهای مقاومت مردمی یمن آغاز کرده و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند.

در اثر حمله های این کشورها به یمن تاکنون حدود 23 هزار نفر ازجمله زنان وکودکان کشته یا مجروح شده و میلیون ها نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده اند.

عربستان که ثروتمند ترین کشور عربی است با حمله به فقیرترین کشورعربی منطقه (یمن) می خواهد عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن نیروهای مقاومت مردمی که امنیت شهرهای یمن را دراختیار دارند، جلوگیری کند که تاکنون از دست یافتن به این هدف بازمانده است.

انتهای پیام/ 852
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: