۰

داعش کدام سلاح را ترجیح می‌دهد

یک رسانه عراقی به بررسی منابع تامین کننده تسلیحات گروهک تکفیری داعش در این کشور پرداخته است و نوشت: داعش سلاح سبک را بر سلاح سنگین ترجیح می‎دهند زیرا به راحتی پنهان می‌شود و قابل جابجایی است.
کد خبر: ۱۰۵۷۲۸
۱۰:۱۳ - ۲۷ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، پایگاه الحوار عراق در مطلبی با عنوان «تسلیحات داعش در عراق از کجا می آیند» نوشته است: از زمان 13 نوامبر گذشته در پاریس منابع وارد کننده سلاح برای داعش به دقت زیر نظر گرفته شده است در حالی که حمایت از داعش از 2014 ادامه دارد.

بسیاری از سلاح هایی که گروه های افراطی در سوریه و عراق از آن استفاده می‎کنند به آسانی به دست آنها رسیده است اما داعش حامیان خارجی نیز دارد که برخی از آنها دوستان آمریکا هستند.

"دیود اکس" خبرنگار جنگی مستقل که از راز و رمز سلاح داعش اطلاعات زیادی دارد اخیرا در گفتگویی با رادیو کارولینای شمالی گفت: منابع تامین کننده سلاح داعش زیاد است.داعش همانند گروه های مسلح در سوریه از حمایت قوی ترکیه، قطر و عربستان سعودی برخوردار است.

وی می‎افزاید: علت این حمایت به منافع مشترک مربوط می‎شود. علاوه بر کسانی که مایل به همکاری با داعش هستند برخی افراد پرنفوذ در برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس نیز تامین کننده سلاح داعش و حامی آن هستند. ترکیه می‎خواهد که رئیس جمهوری سوریه در مسند قدرت نباشد و دلیل حمایت آن نیز همین است.

هرچند که به طور رسمی ترکیه، قطر، و عربستان سعودی هر گونه حمایت از داعش به هر شکلی را تکذیب می‎کنند و دم از قوانینی می‎زنند که ارسال کمک برای تروریست ها را محدود می‎کند اما واقعیت این است که در عرصه عمل این قوانین به اجرا در نمی آیند.

دیوید اکس در ادامه بیان می‎کند: پول کشورهای خلیج فارس نقش زیادی در تامین سلاح داعش از بازارهای سیاه دارد.بر اساس گزارش های موجود که از رصد تحرکات هوایی به دست آمده است، هواپیماهای حامل سلاح از کشورهای خلیج فارس به ترکیه می‎روند یا در برخی موارد به سوی کشورهای دیگری مانند کرواسی برای بارگیری سلاح و پرواز به ترکیه می روند.

کرواسی در زمینه تسلیحات سبک بازار پررونقی دارد و ارتباط زیادی با بازار سیاه و انتقال سلاح به ترکیه و انتقال زمینی آن به سوریه دارد. داعش سلاح زیادی نمی‎خواهد زیرا گروهی هستند که سلاح سبک را بر سلاح سنگین ترجیح می‎دهند زیرا به راحتی پنهان می شود و قابل جابجایی است.

وی گزارش داد: داعش طی هفته های گذشته بسیاری از ادوات و تجهیزات سنگین خود مانند تانک ام یک و نفربرهای ام 113 و خودروهای زرهی سنگین ام آر ای پی و نیز برخی تجهیزات دیگر که قیمت آنها به میلیون ها دلار می رسد را نابود کرده است.آنها می دانند که توان راه اندازی و تعمیر و نگهداری این تسلیحات را ندارند.

اکس درباره تسلیحات داعش ادامه داد: داعشی‌ها احتمال موشک‌های دوش پرتابی به دست آورده‌اند که این موضوع نگرانی برخی پایتخت‌های دنیا را به وجود آورده است. راه هایی برای از بین بردن این نوع سلاح وجود دارد اما به طور مثال کشوری مانند آمریکا در حملات هوایی با وجود این تسلیحات محاسبات خود را بر هم خورده می‎بیند.

این سامانه‌های دفاع هوایی دوش پرتاب بسیار خطرناک هستند و هیچ طرفی دوست ندارد که خلبان‌های خود را از دست بدهد و اینکه داعش خلبانان را به اسارت درآورد موضوعی هراس آور برای رهبران آمریکاست.

وی همچنین به خطراتی که این موشک‌های دوش پرتاب برای هواپیماهای مسافربری دارند نیز اشاره کرده است و امکان رسیدن این نوع سلاح‌ها به دست تروریست‌های بین المللی را نیز بعید ندانسته است.

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: