۰
کری:

طی چند هفته آتی دوران گذار سیاسی در سوریه آغاز می‌شود

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که طی چند هفته آینده دوران انتقالی سیاسی در سوریه آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۵۶۷۸
۱۵:۵۸ - ۲۶ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، جان کری، وزیر خارجه آمریکا که در پاریس به سر می‌برد اعلام کرد که سوریه طی چند هفته آتی مرحله انتقالی سیاسی خود را آغاز می‌کند.

روز شنبه (23 آبان ماه) نشستی با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف از جمله ایران در وین درباره سوریه برگزار شد که پس از پایان این نشست بیانیه‌ای در این خصوص صادر شد.

مشارکت کنندگان در نشست وین در بیانیه پایانی این نشست توافق کردند که طی یک ماه آینده نشست جدید دیگری برای ارزیابی پیشرفت درباره رسیدن به آتش بس و آغاز روند سیاسی در سوریه برگزار کنند.

بر اساس بیانیه پایانی، نمایندگان 17 کشور مشارکت کننده به اضافه اتحادیه اروپا و آمریکا و اتحادیه عرب، توافق کردند که بر اساس جدول زمانی تعیین شده و طی شش ماه حکومت انتقالی تشکیل شده و با وجود اختلافات درباره سرنوشت "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه، انتخابات طی 18 ماه آینده برگزار شود.

همچنین "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان نشست وین درباره سوریه اعلام کرد که گفت‌وگوهای وین درباره سوریه به جمع بندی رسیده و روند آغاز شده و اتحادیه اروپا نقش خود در حمایت از سازمان ملل در اجرای تصمیمات اتخاذ شده را ایفا خواهد کرد و نشست بعدی در پاریس برگزار خواهد شد.

هیأت‌های دیپلماتیک بیش از 20 کشور در وین حاضر شدند تا به منظور دستیابی به راه‌حلی برای بحران سوریه و آغاز فرآیند صلح در این کشور وارد گفتگو شوند.

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: