۰

نقشه داعش برای جنگ آخرالزمانی!

پس از حمله تروریستی پاریس، این سوال به ذهن تحلیل گران آمد که نقشه داعش برای جهان چیست؟
کد خبر: ۱۰۵۵۴۱
۱۴:۴۴ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، نیویورک تایمز در تحلیلی جدید تئوری جنگ های آخرالزمانی داعش را مطرح کرده است.
در این یادداشت نویسنده می گوید:« اگر همان گونه که داعش و نیز دولت فرانسه ادعا کرده اند، عملیات تروریستی چند روز قبل پاریس توسط این گروه تروریستی انجام شده باشد، آن را می توان نقطه عطفی در توانایی های داعش برای انجام عملیات دانست. تا پیش از این عملیات، داعش صرفا بر طرفدارانی معدود تکیه می کرد که می توانستند عملیات های سطح پایینی مانند، گروگانگیری و حمله های نفر به نفر بود که گرچه توجه زیادی را به خود جلب می کرد اما تلفات زیادی را در پی نداشت.

نقشه داعش برای جنگ آخرالزمانی!

داعش پیش از این حملات گوناگونی علیه کشورهای مختلف انجام داده بود. همان طور که در تصویر بالا ملاحظه می شود، دایره های قرمز  نشانه حملاتی است که داعش به طور مستقیم انجام داده است، دایره های قرمز توخالی، حملاتی است که به تحریک این سازمان انجام شده و دایره های سیاه، مواردی است که  در آن افراد مرتبط با این گروه تروریستی بازداشت شده اند.

از همین روست که یکی از افسران سابق سیا به نیویورک تایمز می گوید: «این که داعش بتواند در جایی مانند پاریس با نیروهای اطلاعاتی خبره این کار را انجام دهد، نشان از یک حفره امنیتی بزرگ است.»

نقشه داعش برای جنگ آخرالزمانی!

از زمانی که داعش در سال ۲۰۱۴ خلافت خود را اعلام کرده است، کار خود را بر روی سه محور متمرکز کرده است:

۱-ایجاد درگیری های منطقه ای با حمله به عراق و سوریه

۲-ارتباط گرفتن با گروه های جهادی مختلف برای انجام عملیات تروریستی در خاورمیانه و شمال آفریقا

۳-الهام بخشی برای انجام عملیات تروریستی در غرب

این افسر سیا می گوید داعش از این طریق قصد این را دارد که درگیری ها را وسعت ببخشد و شاید جنگی آخرالزمانی را به راه بیندازد!

همان طور که در نقشه بالا دیده می شود، داعش در کشورهای مغرب، نیجریه، لیبی، مصر، سوریه، عراق، عربستان، یمن، افغانستان و پاکستان اعلام خلافت کرده است و در بسیاری از این کشورها، گروه های وفادار به این سازمان تروریستی وجود دارند.

نقشه داعش برای جنگ آخرالزمانی!

با این حال همچنان سوالاتی در رابطه با داعش وجود دارد که بی پاسخ مانده است، این که استراتژی داعش برای مقابله با حملات روزافزون به این گروه چیست و یا به چه میزان از توانایی در ساخت سلاح رسیده است.»

انتهای پیام/654
منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: