۰
یک وزیر لبنانی تشریح کرد

چرا حزب الله به سوریه رفت؟

وزیر مشاور دولت در امور پارلمان لبنان تاکید کرد حزب الله برای حمایت از لبنان و دفاع از مقاومت به سوریه رفت.
کد خبر: ۱۰۵۵۱۷
۱۲:۰۳ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، "محمد فنیش" وزیر مشاور دولت در امور پارلمان لبنان تاکید کرد حزب الله برای حمایت از لبنان و دفاع از مقاومت به سوریه رفت.

محمد فنیش گفت راه و شیوه ما این است که برای حفظ این وطن و مصون نگه داشتن آن، فداکاری و جانفشانی کنیم که این مسئله بر خلاف قوانین و حاکمیت کشور و روابط ما با دولت نیست.

وی در انتقاد از کسانی که علیه مقاومت و سلاح آن با وجود تهدیدهای فزاینده تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها علیه لبنان موضع می‌گیرند، افزود سخن گفتن از نقش مقاومت و سلاح آن و دخالت در سوریه بر خلاف منافع میهن است، حضور حزب الله در سوریه دخالت نیست، بلکه مقابله با کسانی است که حاکمیت و امنیت سوریه را نقض کرده و امنیت لبنان را تهدید می‌کنند.

فنیش تاکید کرد ما هرگز جانفشانی شهدایمان را تضییع نخواهیم کرد و هرگز اجازه نخواهیم داد که امنیت وطن و کشورمان را تهدید کنند، ما برای حمایت از لبنان و دفاع از طرح مقاومت و مقابله با طرح استکباری به سوریه رفتیم.

وی افزود هدف از طرح استکباری، تحکیم سلطه رژیم صهیونیستی در منطقه ما است و این یک واقعیت است.

وزیر مشاور در  امور پارلمان لبنان گفت دولت ما در مسئله مقابله با خطر خارجی، تصمیم‌ گیرنده نیست، در حالی که ما در راستای اقتدار و منافع لبنان تصمیم می‌گیریم، اما متاسفانه می‌بینیم که برخی خواهان تضعیف این قدرت از طریق افترازدن و دروغگویی و جوسازی هستند، در مقابل ما هرگز همانند گذشته به این هیاهوها اعتنا نمی‌کنیم، زیرا سرنوشت میهن بسیار بالاتر از این  است که این جنجال‌ها و اراجیف، وقت ما را تلف کند و به خود مشغول کند، برخی از مردم، سرنوشت جامعه و امنیت میهن برایشان اهمیت ندارد و تمام مسائل را در محاسبات تجارت سیاسی قرار می‌دهند، ولی برای ما، مسائل وطن همان است که مرزهایش را خون شهدای ما از باب مسئولیت‌پذیری و وظیفه ترسیم کرده است.

این وزیر لبنانی که عضو حزب الله هم به شمار می‌رود، افزود تحول بزرگی در لبنان رخ داده که آن را مقاومت با خون شهدا و فداکاری‌ها و دستاوردهایش در مقابله با طرح تکفیری تروریستی در سوریه ایجاد کرد تا ما بار دیگر کارامدی و تاثیرگذار بودن معادله ملت، ارتش و مقاومت و ضروری بودن آن را اثبات کنیم، همان طور که در مقابله با طرح صهیونیستی، اثبات شد.

وی گفت ما در حالی که با توجه به اختیاراتی که در اداره امور داخلی داریم، به مسئولیت‌های خود عمل می‌کنیم، ولی متاسفانه حالتی از ضعف و شکاف عمیق در سطح داخلی وجود دارد، زیرا برخی گروه‌های لبنانی نمی‌توانند آزادانه تصمیم‌ بگیرند، بلکه همچنان اسیر روابط و شرط بندی خود بر متغیرات هستند.

فنیش تصریح کرد تا زمانی که مقاومت وجود دارد، کسانی که بر تغییرات و روابط خود با خارج حساب باز کرده اندف هرگز نمی‌توانند به اهدافشان برسند.

وی گفت ما منطق همکاری و گفت‌وگو در اداره امور کشور را در پیش گرفتیم، زیرا این نکته را درک می‌کنیم که هیچ گروهی نمی‌تواند به تنهایی امور داخلی لبنان را اداره کند، چرا که ترکیب و بافت جمعیت و ماهیت کشورمان و خطرات و دخالت‌های خارجی اجازه نمی‌دهد که یک گروه سیاسی به تنهایی تصمیم گیرنده باشد و در نتیجه منطق ما و دعوت همیشگی ما، دعوت به گفت‌وگو و احترام به قواعد مشارکت و همکاری بوده است و اگر به این مسائل احترام گذاشته می‌شد، امروز خبری از خلاء جایگاه ریاست جمهوری نبود.

به گزارش تسنیم، وزیر مشاور در امور پارلمان لبنان در ادامه سخنان خود که خبرگزاری رسمی لبنان منتشر کرده است، افزود اگر توافقی میان ما وجود ندارد و شکاف سیاسی شدید همچنان پابرجاست و دخالت خارجی ادامه دارد و این دخالت  اجازه نمی‌دهد که برخی گروه‌ها به تعهداتشان عمل کنند، حداقل بیایند نهادهای دیگر را از این مسائل دور نگه داریم و پارلمانی را که نماینده ملت است نه یک طایفه و مذهب خاص، فعال کنیم تا به وظیفه و نقش خود در بازخواست قوه مجریه عمل کند و قوانین لازم را تصویب کند، هیچ چیزی نباید نقش پارلمان را تعطیل کند، زیرا تهدیدی برای زیرساخت‌های دولت به شمار می‌رود.

 وی تاکید کرد درخواستی برای برگزاری نشست پارلمان وجود دارد که بسیار ضروری  است، برگزاری جلسات پارلمان در اصل با هیچ چیز تعارض ندارد و هیچ چیز نباید مانع برگزاری آن شود با این حال اعترافاتی از سوی همه وجود دارد که برگزاری آن را لازم کرده است مثل وضع مالی، وام‌ها، طرح‌های توسعه و حقوق کارکنان. در نتیجه چنین مسائلی نیاز به قانونگذاری دارد و قانونگذاری ضروری و در راستای منافع همه قرار دارد و به همین سبب ما امیدواریم که تلاش‌ها برای رفع موانع پیش روی برگزاری جلسات پارلمان برای تدوین قوانین، ضروری و اساسی و به نفع همه لبنانی‌هاست.


انتهای پیام/654
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: