۰
پویش مسلمانان تروریست نیستند؛

من یک مسلمان هستم اسلام بی‌نقص است اما من نه

بیشتر توئیت‌ها از جانب مسلمانان است اما غیرمسلمانان زیادی هم در این هشتگ به بیان مخالفت خود با تعمیم چنین وقایعی به اسلام می‌پردازند.
کد خبر: ۱۰۵۴۰۰
۱۱:۳۵ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، «مسلمانان تروریست نیستند» در فضای مجازی راه‌اندازی شد تا تأکید شود که حملات جمعه‌شب پاریس منعکس‌کننده عقاید مسلمانان و تفسیر دین اسلام نیست.

روزنامه «هافینگتن پست» نوشت: بلافاصله پس از حملات پاریس و به عهده گرفتن مسئولیت آن از سوی داعش، موج جدید اسلام‌ستیزی در سطح جوامع و فضای مجازی آغاز شد.

برای مقابله با این روند، هشتگ «مسلمانان تروریست نیستند» روز شنبه در توئیتر ایجاد شد و ظرف یک روز حدود 300 هزار نفر به سراغ آن رفتند.

بیشتر توئیت‌ها از جانب مسلمانان است اما غیرمسلمانان زیادی هم در این هشتگ به بیان مخالفت خود با تعمیم چنین وقایعی به اسلام می‌پردازند.

برخی از این تویئت‌ها در زیر آمده‌اند:

من یک مسلمانم و یک تروریست نیستم. قرآن به من می‌آموزد که به همه عشق بورزم.

من یک مسلمان هستم. اسلام بی‌نقص است اما من نه. اگر من خطا کنم، مرا مقصر بدانید نه دین را.

ما حقیقت را می‌دانیم...

اقدامات خودجوش مردمی برای مقابله با اسلام‌هراسی

در پی حوادث پاریس، اقدامات خودجوش دیگری نیز در فضای مجازی برای مقابله با شدت گرفتن اسلام‌ستیزی صورت گرفته است.

یک جوان 23 ساله آمریکایی در فیسبوک و توئیتر مطلبی را در این رابطه منتشر کرد که بسیار مورد توجه جامعه قرار گرفت.

وی جمعه شب ساعت 11 به دنبال تاکسی بوده که پس از مدتی یک تاکسی پیدا می‌کند. به محض اینکه سوار می‌شود راننده از او بسیار تشکر می‌کند که سوار اتومبیلش شده و مرد جوان می‌فهمد که او یک جوان مسلمان است که مردم از سوار شدن به اتومبیلش خودداری می‌کنند.

راننده توضیح می‌دهد که ساعت‌ها است در خیابان است و کسی سوار اتومبیل او نمی‌شود و آن دو به مدت نیم ساعت در اتومبیل در مورد این حوادث و تأثیر آن‌ها بر زندگی شهروندان مسلمان صحبت می‌کنند.

مرد مسافر می‌گوید: راننده گریه می‌کرد و توضیح می‌داد که اسلام و مسلمانان این نیستند و گریه او مرا هم به گریه انداخت. پس از رسیدن به منزل این تجربه را در فیسبوک و توئیتر قرار دادم و صبح که بیدار شدم از تعداد پاسخ‌هایی که دریافت کردم بسیار متحیر شده بودم.

عده بسیار زیادی از مسلمانان و نیز غیرمسلمانان با ما همدردی کرده بودند و در مورد غلط بودن تعمیم دادن اقدامات تروریست‌ها به مسلمانان سخن گفته بودند.

این مرد جوان در مطلب خود نوشته بود: لطفاً نگویید مسلمانان مشکل ما هستند آن‌ها برادران و خواهران ما هستند و همه ما زیر این پوست انسان هستیم. لیاقت آن‌ها چیزی جز توجه و احترام نیست. مسلمانان کشور ما به حمایت ما نیاز دارند.

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: