۰
رئیس جماعت علمای عراق:

علمای اهل سنّت فتوای حرمت اعدام شیخ نمر را صادر کنند

رئیس جماعت علمای عراق با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در پس همه فتنه‌انگیزی‌ها از جمله صدور حکم اعدام شیخ «نمر باقر النمر» عالم برجسته شیعی در عربستان است، از علمای اهل تسنن در جهان اسلام خواست مانع اجرای حکم اعدام شوند.
کد خبر: ۱۰۵۳۸۱
۱۰:۳۳ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، شیخ «خالد الملا»، رئیس جماعت علمای عراق در بغداد از علمای اهل تسنن در جهان خواست مانع اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر از سوی مقامات سعودی شوند.

وی در این خصوص به ماجرای فتوای آیت الله سید محسن حکیم مرجع دینی شیعیان اشاره کرد، هنگامی که مانع اعدام سید قطب در دهه شصت قرن گذشته از سوی مقامات مصری شد.

الملا گفت: در چنین شرایطی علمای اهل تسنن باید مخالفت خود را اعلام کنند چون وقتی آنها یکصدا مخالفت خود را با حکم مقامات آل سعود اعلام کنند این موضع گیری نشانه تاکید بر ضرورت وحدت اسلامی در جهان اسلام است.

رئیس جماعت علمای اسلام گفت: خوب است که مقامات سعودی  فتوای تاریخی آیت الله العظمی سید محسن حکیم، مرجع فقید عالم تشیع در حرمت اعدام سید قطب، از رهبران معنوی اخوان المسلمین طی نامه‌ای که به جمال عبدالناصر، نخستین رئیس جمهور مصر نوشت را به خاطر بیاورند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی منطقه این بر همگان مبین است که رژیم صهیونیستی و ماسونی‌ها در پس این فتنه‌انگیزی‌ها و تنش‌ها و همچنین اوضاع در عراق، سوریه و یمن هستند.

شیخ خالد الملا گفت: ما قصد دخالت در امور هیچ کشور عربی یا اسلامی نداریم و با مداخله به هر شکلی مخالفیم اما قضیه شیخ النمر قضیه شخصیتی است که برای همه جهان اسلام و نه تنها عربستان اهمیت دارد.

رئیس جماعت علمای عراق از عربستان خواست عربستان اشتباه صدام حسین دیکتاتور سابق بعث در عراق که سید محمد باقر صدر رحمه الله علیه را اعدام کرد، تکرار نکند.

وی تاکید کرد: ما به سران مملکت سعودی هشدار می‌دهیم مرتکب اشتباهی که صدام حسین شد، نشوند.

در تاریخ 19 جمادی الاول 1400 برابر با 16 فروردین 1359، عمال رژیم بعث، آیت الله صدر را دستگیر و به زندان منتقل کردند. صبح روز بعد نیز با حمله دیگری، همشیره ایشان، «بنت الهدی صدر» را نیز دستگیر و به بغداد بردند.آیت الله صدر در زندان در معرض شدیدترین شکنجه ها قرار گرفت و سرانجام نیز به همراه همشیره مکرمه‌اش در روز سه شنبه 19 فروردین 1359 در زندان عراق به شهادت رسیدند.

 علامه شهید، آیت الله سید محمد باقر صدر، یکی از بزرگ‌ترین اندیشمندان مسلمان و به تعبیر امام خمینی(ره) «مغز متفکر اسلامی» در تاریخ اسلام به ویژه قرن چهاردهم هجری است.

انتهای پیام/654
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: