۰
گروگان‌های آزاد شده افغان:

طالبان ما را از چنگ داعش نجات داد نه دولت

گروگان‌های آزاد شده از چنگ گروه تروریستی داعش در ولایت زابل افغانستان، اعلام کردند که آن‌ها توسط طالبان افغان آزاد شدند نه دولت کابل.
کد خبر: ۱۰۵۳۴۹
۰۹:۲۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، مسافران آزاد شده از چنگ گروه تروریستی داعش اعلام کردند: آن‌ها را طالبان افغان آزاد کرده‌اند نه دولت افغانستان.

این مسافران که امروز با به آغوش خانواده‌هایشان در کابل بازگشتند، گفتند که جنگجویان داعش با طالبان افغان درگیر شدند و پس از آنکه بخش‌های تحت سلطه گروه تروریستی داعش را طالبان افغان تصرف کردند، طالبان آن‌ها را رها کرده‌اند.

این مسافران در ماه اسفند سال گذشته زمانی که به سمت کابل در حرکت بودند، توسط جنگجویان وابسته به گروه تروریستی داعش در ولایت زابل ربوده شدند و در محل نامعلومی در شهرستان خاک افغان زندانی شدند.

آن‌ها همچنین از کشته شدن 5 مسافر ربوده شده توسط جنگجویان گروه تروریستی داعش خبر دادند.

3 نفر از این افراد آزاد شده جزء آن 31 مسافری هستند که در چهارم اسفند ماه سال گذشته میلادی در بزرگراه کابل - قندهار توسط افراد وابسته به گروه داعش ربوده شدند.

از مجموع 31 مسافر ربوده شده، یک نفر در همان ابتدا آزاد شد، 19 نفر نیز در قبال آزادی زندانیان رها شدند، یکی دیگر در شب عید قربان از چنگ گروه تروریستی داعش نجات یافت و 5 نفر نیز کشته شدند. سرانجام دوشنبه هفته گذشته نیز 5 نفر باقیمانده توسط طالبان افغان آزاد شدند.

افراد آزاد شده همچنین ضمن رد ادعای دخالت نیروهای امنیتی در آزادی مسافرین ربوده شده، تأکید می‌کنند که در پی درگیری میان گروه‌های داعش و طالبان در ولایت زابل، افراد طالبان محل نگهداری آن‌ها را یافته و همه افراد باقیمانده در چنگ گروه تروریستی داعش را آزاد کردند.

«خدابخش» یکی از گروگان‌های آزاد شده اظهار داشت: ما را طالبان افغان آزاد کرد. ساعت پنج و نیم بود که ما را از جایی که بودیم انتقال دادند، کلید را دادند و به ما گفتند که دست و پای خودمان را باز کنیم.

افراد آزاد شده همچنین ادعای حکومت وحدت ملی افغانستان مبنی بر آزادی هشت نفر از 31 مسافر ربوده شده با تلاش نیروهای امنیتی افغان را نادرست خواندند.

این در حالی است که اشرف‌غنی رئیس‌جمهور افغانستان پس از مدتی از وقوع حادثه گروگان‌گیری مسافرین در زابل مدعی شده بود که دولت کابل برای آزادی گروگان‌های افغان 6 میلیون دلار هزینه کرده است.

انتهای پیام/654
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: