۰
جان کری:

روزهای داعش به شمارش افتاده است

در پی حمله هوایی آمریکا در سوریه که جلاد انگلیسی داعش موسوم به جان جهادی را هدف گرفت، وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داد که روزهای این گروه تروریستی به شمارش افتاده و زمانی کوتاه از حیات آن باقی مانده است.
کد خبر: ۱۰۵۲۴۴
۱۰:۳۶ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفرش به تونس گفت: نیروهای ائتلاف یک حمله هوایی‌ انجام دادند که جان جهادی با نام واقعی‌ محمد اموازی را هدف گرفت.

کری تاکید کرد: ما همچنان در حال ارزیابی نتایج این حمله پهپادی هستیم اما تروریست‌های وابسته به داعش باید این را بدانند که روزهای آنها به شمارش افتاده و شکست خواهند خورد. هیچ راهی به سوی آینده و هیچ راهی به جلو وجود ندارد.

مقام‌های آمریکایی پنج‌شنبه گذشته اعلام کردند، تروریست داعشی موسوم به "جان جهادی” که عامل اعدام‌های وحشیانه گروگان‌های آمریکایی و غربی بوده، در جریان حمله هوایی آمریکا در سوریه کشته شده است.

مقام‌های آمریکایی به شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز گفتند: این تروریست داعشی به نام واقعی محمد اموازی در جریان حمله پهپادی نیروهای آمریکایی در رقه سوریه هدف قرار گرفت.

یکی از مقام‌های آمریکایی مطلع در این باره گفت: این مرد ساختمانی را در رقه ترک کرد و وارد یک خودرو شد و پس از آن مورد اصابت موشکی از پهپاد قرار گرفت. این حمله بسیار دقیق هیچ خسارت دیگری در بر نداشت و اموازی دیگر محو شده است.

پیتر کوک، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز در این رابطه گفت: نیروهای آمریکایی در تاریخ ۱۲ نوامبر ۲۰۱۵ پنج‌شنبه یک حمله هوایی در رقه سوریه انجام داده و جان جهادی را هدف قرار دادند.

وی ادامه داد: جان جهادی که یک شهروند انگلیسی محسوب می‌شود در ویدئوهایی ظاهر شد که در آن استیون ساتلوف و جیمز فولی از خبرنگاران آمریکایی به همراه عبدالرحمان کاسیگ، کمک‌رسان آمریکایی و دو امدادرسان انگلیسی به نام‌های دیوید هینز و آلن هنینگ و یک خبرنگار ژاپنی و تعداد دیگری از گروگان‌ها سر بریده شدند.

سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون ادامه داد: ما نتایج عملیات پنج‌شنبه را بررسی می‌کنیم و اطلاعات بیشتر را در نهایت اعلام خواهیم کرد.

مادر جیمز فولی که مادر نخستین قربانی جان جهادی محسوب می‌شود به شبکه خبری ای بی سی نیوز گفت، مرگ احتمالی وی در جریان این حمله پهپادی باعث آرامش خاطر بازماندگان قربانیان می‌شود.

مشاور سابق مقابله با تروریسم کاخ سفید و رایزن شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز نیز در این باره گفت: از آنجا که داعش از تبلیغات استفاده می‌کند و به خوبی از شبکه‌های اجتماعی برای این منظور بهره می‌برد ما نیز باید به مقابله با آن بپردازیم.

اموازی، شهروند بریتانیایی متولد کویت که گفته می‌شود هنوز به سی سالگی نرسیده، اولین بار در یکی از ویدئوهای داعش در حال بریدن سر جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی دیده شد. اعضای سابق داعش می‌گویند که "جان جهادی” دو سال و نیم پیش برای اولین بار وارد سوریه شد.

در فیلم‌های بعدی او در حال بریدن سر استیون ساتلوف، روزنامه‌نگار آمریکایی، دیوید هینز، امدادرسان انگلیسی، آلن هنینگ، راننده تاکسی انگلیسی و عبدالرحمان کاسیگ، امدادرسان آمریکایی دیده شد.

انتهای پیام/980
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: