۰

یمن ویتنام عربستان می‌شود

یکی از روزنامه‌های آمریکا، روز جمعه در مطلبی با اشاره به وضعیت دشوار عربستان در جنگ یمن، و عدم دستیابی ائتلاف تحت رهبری این کشور به اهداف از پیش مشخص‌شده این جنگ را به «ویتنام عربستان» تشبیه کرده است.
کد خبر: ۱۰۵۲۲۳
۰۹:۴۶ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، یکی از روزنامه‌های آمریکا، امروز، جمعه در مطلبی با اشاره به وضعیت دشوار عربستان در جنگ یمن، و عدم دستیابی ائتلاف تحت رهبری این کشور به اهداف از پیش مشخص‌شده این جنگ را به «ویتنام عربستان» تشبیه کرده است.

در ابتدای این یادداشت آمده عربستان بعد از آغاز جنگ در یمن، گرفتار درگیری‌هایی «ویرانگر و ادامه‌دار» شده که ضمن لکه‌دار کردن ریاض با متحدانش، دامنه نزاع‌های درونی قدرت در این کشور پادشاهی را شدت بخشیده است.

عربستان سعودی از فروردین ماه سال جاری رهبری ائتلافی متشکل از کشورهای عرب خلیج فارس را برای حمله به یمن و بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور پیشین و متواری این کشور عربی به عهده گرفت.

چند هزار غیرنظامی در حملات نیروهای ائتلاف به مناطق مختلف یمن کشته شده‌اند و گروه‌های بین‌المللی حقوق بشر بارها ریاض را به دلیل بی‌توجهی به شرایط فاجعه‌بار انسانی در این کشور فقیر عربی که اکنون در آستانه قحطی هم قرار گرفته به باد انتقاد گرفته‌اند.

روزنامه واشنگتن‌پست می‌نویسد، عربستان اکنون به دنبال راهی آبرومندانه برای پایان دادن به این جنگ پرهزینه است: «اما ائتلاف، به طرز روزافزونی به دلیل تفرقه‌ها زمین‌گیر شده و قادر به یافتن راهی آبرومندانه برای پایان دادن به این جنگ پرهزینه یمن است.»

انتهای پیام/ 852
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: