۰

کمک به زیباسازی نجف با انتقال تجربیات پایتخت

دولت ایران کمک‌های زیادی به کشور عراق در حوزه‌های مختلف اقتصادی و مبارزه با تروریسم کرده است.
کد خبر: ۱۰۵۰۲۱
۱۰:۳۷ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، با توجه به تحمل ظالمانه تحریم ها در چند دهه اخیر و مقاومت اقتصادی از سوی مردم، دولت علاوه بر گذراندن سخت ترین تحریم‌ها و محدودیت‌های جابه‌جایی بانکی با کاهش شدید قیمت نفت مواجه شد که در این حین با اراده و مقاومت در برابر هجوم کشورهای غربی از کمک به کشورهای جنگ زده از جمله عراق نیز دریغ نکرد و آن‌ها را از یاد نبرد.
 
تعلق خاطر ایرانیان به کشورهای همسایه و بخصوص عتبات عالیات و تهدیدات گروهی مانند داعش که از پشتیبانی و حمایت قدرت‌های بزرگ برخوردار است موجب شده تا بعد از تهدید نجف و کربلا توسط این نیرو، رئیس جمهور کشورمان با قاطعیت اعلام کرد که توطئه بزرگ داعشی‌ها را خنثی خواهیم کرد.
 
برخلاف اینکه نیروهای داعش با بالاترین و مدرن ترین آموزش‌های نظامی و آمادگی کامل وارد جنگ با عراق شدند اما موضع مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و اخطار رئیس جمهور کشورمان توانست در برابر مقاومت و پیشروی نیروهای داعش تاثیربسزایی داشته باشد.

استاندار تهران در این رابطه گفت: استانداری تهران برای کمک به زیباسازی شهر نجف آمادگی کامل دارد به علت حضور مزار امام علی علیه السلام در نجف و ارادت علاقه‌ خاص ایرانیان نسبت به این شهر که از جایگاه ویژه‌ ای برخوردار است، نظافت کامل و نظم و انضباط داخلی شهر باید در شأن نام حضرت علی علیه السلام  باشد و در این راستا استانداری برای کمک به پیشرفت و زیباسازی شهر نجف در هر بخشی که مد نظر مسئولان این شهر مقدس است آمادگی لازم را دارد.
 
* روابط بین ایران وعراق
 
همکاری و مساعدت دولت عراق و مهمان‌نوازی آن‌ها در اربعین سال گذشته موجب شد تا این مراسم با عظمت و شکوه خامی برگزار شود.
 
روابط بین دو کشور روابطی ریشه دار، قدیمی و تاریخی است و استانداری تهران با بررسی مشکلات واقعی از زبان مسئولان عراقی در مراسم سال گذشته، تدارکات لازم و برنامه‌ریزی‌های اساسی را برای اجرای مراسم امسال آغاز کرده است تا با همکاری کشور همسایه امسال شاهد برگزاری مراسم باشکوه تر و منظم‌تر از سال گذشته باشیم.

انتهای پیام/980
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: