۰

بازداشت 5 شهروند بحرینی

حسین رضی عضو مرکز حقوق بشر بحرین گفت: 5 شهروند بحرینی در نتیجه یورش نیروهای امنیتی به خانه هایشان در برخی از مناطق این کشور از جمله البلاد القدیم و الهمله بازداشت شدند.
کد خبر: ۱۰۵۰۰۸
۱۰:۰۱ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، حسین رضی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر ضمن اعلام این مطلب افزود: دو برادر به نامهای محمد و حسین السعودیّ از روستای البلاد القدیم پس از یورش پلیس به خانه شان دستگیر شدند.

در همین راستا جوان بحرینی جاسم محمد المرزوقی از روستای الهمله و قاسم جعفر از روستای المالکیه و حسین علی از روستای کرباباد نیز توسط نیروهای امنیتی در خانه هایشان بازداشت شدند.

این بازداشت ها در چارچوب موج روزانه یورش ها و دستگیری های به راه افتاده توسط مقامات امنیتی در بحرین علیه جوانانی که خواستار آزادی و دمکراسی و حق تعیین سرنوشت هستند، شکل می گیرد.

بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال 2011 میلادی تاکنون شاهد موجی از اعتراضات از سوی مردم آن کشور است که خواستار اصلاحات سیاسی هستند.
رژیم آل خلیفه به کمک نظامیان سعودی و مأموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره و نظامیان دیگر کشورهای عربی که در بحرین مستقر شده اند، اعتراضات مردمی این کشور را سرکوب می کنند.

بر اساس اسناد منتشره در پایگاه ویکی لیکس، رژیم بحرین در سال 2012 برای سرکوب مخالفان از کشورهای مغرب و اردن نیز درخواست کمک نظامی کرده بود که با موافقت این دو کشور روبرو شد.


انتهای پیام/654
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: