۰

عربستان به دنبال این سلاح روسـی است

یک مقام روس می‌گوید عربستان سعودی به دنبال خرید سامانه موشکی اس‌400 از روسیه است اما تا به حال تنها چین قرارداد تحویل این موشک‌ها را امضا کرده است.
کد خبر: ۱۰۴۸۸۵
۱۰:۲۵ - ۱۹ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، سرگی چمیزوف، مدیر کل شرکت دولتی روس‌تک روز دوشنبه در نمایشگاه بین‌المللی هوافضای 2015 دُبی گفت کشورهای زیادی از جمله عربستان سعودی به دنبال سامانۀ دفاع موشکی اس‌400 روسیه هستند اما «هیچ کشوری به جز چین این قرارداد را امضا نکرده است».

سامانۀ پدافند هوایی اس‌400 نسل جدید سامانه‌ اس‌300 است که پیشتر با نام اس۳۰۰‌پی‌ام‌یو3 شناخته می‌شد.این سامانه ۱۰۰ هدف را هم‌زمان تشخیص و در عین حال هم‌زمان با ۱۲ هدف از محدودۀ ۴۰۰ کیلومتری تا شعاع 60 کیلومتری درگیر می‌شود.

آناتولی ایسایکین، رئیس شرکت دولتی «روس آبارون اکسپورت» فروردین امسال اعلام کرد مسکو قرارداد فروش سامانه اس‌400 را با چین امضا کرده است که به گفتۀ او شامل چندین مجموعه «تسلیحات پدافند موشکی اس‌400» است.

وی گفته بود بسیاری از کشورها خواهان خرید اس‌400 هستند اما اولویت صنايع دفاعي روسيه و شرکت «آلماز-آنتئي» به عنوان سازندۀ این سامانه، تامین نيازهاي تسليحاتي وزارت دفاع روسيه است.

ايسايکين گفت: «حتي اگر شرکت تسليحاتي آلماز-آنتئي توان توليدي خود را افزايش دهد، نمي‌تواند هم‌زمان تسليحات اس‌400 را به چند کشور تحويل دهد.

انتهای پیانم/980
منبع: MASHREGH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: