۰
کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا:

ورود مهاجران بر رشد اقتصادی اروپا تأثیر مثبت دارد

کمیسر امور مالی و اقتصادی اتحادیه اروپا طی اظهاراتی از تأثیر مثبت ورود مهاجران بر رشد اقتصادی اروپا خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۸۰۸
۱۳:۵۱ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا طی اظهاراتی از تأثیر مثبت ورود مهاجران به اروپا بر رشد اقتصادی این قاره خبر داد.

«پییر مسکوویسی» در گفت‌وگو با شبکه آر.تی.ال اعلام کرد: «بر خلاف آنچه اغلب گفته می‌شود، ورود مهاجران به اروپا بر رشد اقتصاد اروپائیان تأثیر نسبتا مثبتی دارد. اگرچه پذیرش هریک از این مهاجران هزینه‌بر خواهد بود اما در عوض ورود آنها به بازار کار مؤثر خواهد بود.»

وی افزود: «این پدیده زمان‌بر خواهد بود. از ابتدای آغاز بحران بیش از یک و نیم میلیون نفر وارد اروپا شده‌اند و در این میان فرانسه کشوریست که به نسبت جمعیت خود، کمتر از سایر کشورها خود را درگیر این مسئله کرده است.»

کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مجموع متعهد به پذیرش 160 هزار مهاجر و پناهجوی سوری، عراقی و اریتره‌ای ظرف مدت دو سال در خاک خود شده‌اند.

کمیسیون اتحادیه اروپا یک سیستم سهمیه‌بندی را معرفی کرده که برمبنای آن، مهاجران در کشورهای این اتحادیه به تناسب جمعیت، ظرفیت‌های اقتصادی و نرخ بیکاری آن‌ها توزیع می‌شوند.

بنا به اعلام کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون،‌صدها هزار مهاجر غیرقانونی از دریای مدیترانه عبور کرده‌اند و شمار زیادی نیز جان خود را در این سفر پرمخاطره از دست داده‌اند.

انتهای پیام/ 852
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: