۰

تغییر موضع ضد شیعی نویسنده آمریکایی

رئیس کمیته مقدماتی جشنواره بین‌المللی «تراتیل سجادیه» در کربلا گفت: مایکل روبن که مواضع ضد شیعی وی برای همگان آشکار است، با حضور در این جشنواره دیدگاهش درباره ائمه معصومین تغییر کرده است.
کد خبر: ۱۰۴۷۸۱
۱۱:۴۸ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس کمیته مقدماتی جشنواره بین‌المللی «تراتیل سجادیه» و ناظر این جشنواره با بیان این مطلب گفت: در این جشنواره که هم‌اکنون دومین دوره آن در شهر مقدس کربلا در حال برگزاری است، شماری از شخصیت‌ها و اندیشمندان دینی و رسانه‌ای از ایران، کویت، بحرین، لبنان،‌ فرانسه، سوئیس، آمریکا و نمایندگان مؤسسات و نهادهای بین‌المللی حقوق بشر حضور دارند.

وی گفت: برگزاری این جشنواره دینی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشته است، به‌ طوری که «مایکل روبن»، نویسنده برجسته و فعال‌رسانه‌ای آمریکایی و عضو مرکز مطالعات و پژوهش‌های استراتژیک آمریکا که مواضع منفی و ضد شیعی وی برای همه کاملا واضح و مشهود بود، اکنون وی از این جشنواره به شدت تأثیرپذیرفته و دیدگاه وی درمورد ائمه معصومین علیه السلام  تغییر کرده است.

سید جمال شهرستانی در ادامه بیان کرد: نخستین دوره جشنواره بین‌المللی «تراتیل سجادیه» سال گذشته در ماه محرم‌الحرام برگزار شد و اکنون دومین دوره آن در حال برگزاری است.
وی افزود: در این جشنواره برنامه‌ها و فعالیت‌های متعددی برگزار می‌شود که برگزاری مسابقه تألیف کتاب درباره «امام زین العابدین علیه السلام » از جمله این برنامه‌ها است که در سال گذشته 17 کتاب به رقابت پرداختند و امسال نیز 21 کتاب در مسابقه تألیف کتاب درباره امام سجاد علیه السلام  ارائه شده است.

مسئول روابط عمومی آستان مقدس حسینی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب دینی در بین‌الحرمین نیز از دیگر فعالیت‌هایی است که در حاشیه این جشنواره بین‌المللی برگزار می‌شود.
ناظر جشنواره تراتیل سجادیه اظهار کرد: در این نمایشگاه، 35 ناشر از کشورهای عراق، ایران، لبنان و سوریه حضور دارند که کتاب‌های دینی و فرهنگی خود را در معرض دید عموم قرار داده‌اند.
سید جمال شهرستانی در ادامه بیان کرد: در دومین روز این جشنواره، نشست‌هایی علمی در سالن «خاتم الانبیاء» حرم مطهر امام حسین علیه السلام  با حضور پژوهشگرانی از تونس، لبنان و بحرین برگزار شد و امروز نیز مراسم اختتامیه این جشنواره است.

اهتمام ویژه سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر به جشنواره
وی در ادامه هدف از برگزاری این جشنواره را تبیین رساله حقوق امام سجاد علیه السلام  و نیز مبانی و اصول صحیح اسلامی که امام زین العابدین علیه السلام  در این رساله حقوقی ارزشمند مطرح کرده است، دانست و گفت: این مبانی بر مفاهیمی چون انسانیت به دور از هرگونه فرقه‌گرایی و نژادپرستی تمرکز دارد.

وی بیان کرد: همچنین از اهداف دیگر برگزاری این جشنواره، افزایش معرفت به اهل بیت علیه السلام  به‌ویژه امام سجاد علیه السلام  و همچنین تبیین دیدگاه‌های آن امام همام در خصوص موضوع حقوق بشر است و به همین خاطر برگزاری این جشنواره و پژوهش‌ها و جلسات علمی که در آن مطرح می‌شود، بسیار مورد توجه سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر قرار دارد.
دومین دوره جشنواره بین‌المللی «تراتیل سجادیه»، عصر روز شنبه، ۱۶ آبان‌ماه، با شعار «رساله حقوق امام زین العابدین علیه السلام ؛ روش و قانون» و همزمان با سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام   در کربلا معلی افتتاح شد. مراسم اختتامیه این جشنواره امروز، 18 آبان‌ماه، برگزار می‌شود.

«رسالة الحقوق» عنوان حدیثی طولانی از امام سجاد علیه السلام است. این حدیث حاوی بیش از ۵۰ تکلیف و وظیفه مؤمن نسبت به دیگران است. رساله حقوق همچون درسنامه اخلاقی مؤمن در حوزه روابط فردی و اجتماعی است. وظایف فرزند در برابر پدر، مادر، وظایف همسران نسبت به یکدیگر و فرزندان و نیز وظیفه همسایه، استاد، شاگرد، امام جماعت، حکومت از جمله موضوعات این رساله است.


انتهای پیام/654

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: