۰
آخرین تحولات شمال و شمال غرب سوریه

النصره برای مقابله با ارتش در حلب ۲ هزار تروریست خارجی به خدمت گرفته

به خدمت گرفتن ۲ هزار تروریست اجنبی توسط «جبهه النصره»، محاصره ساکنان شهر رقه توسط داعش، کشته شدن ۵۰ عنصر النصره و آماده شدن ارتش سوریه برای آغاز عملیات در «الحسکه» از جمله مهمترین تحولات شمال و شمال غرب این کشور است.
کد خبر: ۱۰۴۶۴۰
۱۱:۰۷ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، نیروهای ارتش سوریه در قسمت‌های شمالی این کشور همچنان به عملیات‌های خود علیه گروه‌های تروریستی داعش و «جبهه النصره»‌ ادامه می‌دهد.

روزنامه «الوطن» سوریه در این زمینه گزاش داد، ارتش سوریه پس از به دست‌گیری مجدد کنترل بلندی‌های اطراف «غمام» واقع در ریف شمالی «لاذقیه» 50 تروریست النصره را از پای در آورد.

منابع معارض همچنین اذعان کردند که در جریان این درگیری‌ها «فیصل الشریف» که یکی از سرکرده‌های نظامی النصره بود در درگیری‌های ریف جنوبی حلب کشته شده است.

به گزارش این روزنامه، نیروهای ارتش همچنین ضمن آغاز عملیات گسترده‌ای در منطقه «درعا البلد»، در حال آماده شدن برای آغاز عملیات نظامی دیگری در «الحسکه» هستند.

یک منبع نظامی نیز در این زمینه گزارش داد، گروه‌های تروریستی به ویژه جبهه النصره در حال آماده شدن برای مقابله با ارتش هستند و در همین راستا 2 هزار تروریست خارجی را به خدمت گرفته است.

برخی از منابع آگاه نیز خبر دادند که ارتش شماری از نیروهای ویژه گردان چهارم خود را برای بازپسگیری شهرک مورک در ریف شمالی «حماه» آماده می کند.

در نقاط شمالی سوریه نیز یک منبع آگاه خبر داد که ارتش سوریه و هم‌پیمانان آنان در حال آماده شدن برای عملیات سرنوشت سازی در حسکه هستند.

به گفته این منبع، گروه تروریستی داعش نیز برای دهمین روز متوالی، به ساکنان شهر رقه اجازه خروج نمی‌دهد.

به گزارش این منبع، داعش با این اقدام قصد دارد از ساکنان باقی مانده رقه به عنوان سپرهای انسانی نیز استفاده کند.

جوانانی که در این استان باقی مانده‌اند برای فرار از چنگ این گروه تروریستی به سوی ترکیه فرار می‌کنند تا از آنجا به حلب برگردند.

انتهای پیام/ 852
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: