۰
دادگاه هند:

تفسیر قانون چند همسری با سوء استفاده از قرآن

دادگاه عالی ایالت «گجرات» در هند اعلام کرد که برخی از مردان (مسلمان) برای داشتن بیش از یک همسر و به دلایل خودخواهانه، قرآن را به غلط تفسیر می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۴۵۵۰
۱۴:۰۸ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، دادگاه عالی هند تأکید کرد: زمان آن رسیده که کشور یک منشور مدنی واحد برای رسیدگی به این مسئله (چندهمسری) تنظیم کند. این حکم در جریان دادرسی شکایت خانمی از همسرش اعلام شد.

«جعفر عباس»، یک مسلمان هندی به دادگاه عالی آمده بود تا شکایتی را که از سوی همسرش به دلیل ازدواج مجدد بدون رضایت او انجام شده بود، ملغا کند. عباس تأکید کرده بود که قوانین اسلامی به او اجازه این کار را می‌دهد.

«جی‌بی پاردیوالا»، قاضی دادگاه عالی هند در حکم خود اعلام کرد که برخی مردان به دلایل خودخواهانه قرآن را به غلط تفسیر می‌کنند.

وی گفت: اجازه چندهمسری در قرآن به دلیلی منصفانه بیان شده، اما امروز به دلایل خودخواهانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مسئله در قرآن تنها یک بار بیان شده و مسئله‌ای کاملاً مشروط است.
قاضی دادگاه همچنین عنوان کرد که یک منشور مدنی واحد باید برای رسیدگی به این مسئله تنظیم شود.

دادگاه هند در حکم خود اعلام کرد: چندهمسری و طلاق یک طرفه بدون رضایت همسر با قوانین هند مغایرت دارد و مصداق تبعیض علیه بانوان است که کاملاً غیرقانونی است.
دادگاه عالی هند در حکم خود با اشاره به آیات متعدد قرآن کریم و همچنین بیانیه‌های علما، اعلام کرد: کاملا مشخص است که در قوانین اسلامی چندهمسری تشویق نمی‌شود و بیشتر یک استثناست تا قانون.


انتهای پیام/654
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: