۰

نارضایتی آمریکایی‌ها از طرح اوباما برای مقابله با داعش

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها از رویکرد باراک اوباما برای مقابله با گروه تروریستی داعش ناراضی هستند.
کد خبر: ۱۰۴۴۶۵
۰۹:۳۴ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، نظرسنجی آسوشیتدپرس- جی اف کی حاکی است که اکثر آمریکایی‌ها نسبت به موفقیت آمریکا در افغانستان بدبین هستند و نااطمینانی زیادی در خصوص طرح اوباما برای باقی نگه داشتن هزاران سرباز آمریکایی در خاک افغانستان وجود دارد.

این نظرسنجی افزود: بیش از 60 درصد شهروندان آمریکایی نحوه عملکرد اوباما برای مقابله با تهدید داعش در عراق و سوریه را قبول ندارند.

میزان حمایت آمریکایی ها از تلاش های دولت اوباما در مقابله با داعش در عراق و سوریه از زمان تشکیل ائتلاف موسوم به ضد داعش در سال 2014 میلادی تاکنون کاهش داشته است.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که میزان حمایت مردم آمریکا از سیاست خارجی اوباما نیز همچنان روندی نزولی داشته و این حمایت به کمتر از 40 درصد رسیده است. نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر شده است که اوباما برای نشان دادن پیشرفت واشنگتن در ارتقای منافع خود در خاورمیانه با چالش های زیادی روبرو شده است.

آمریکا هفته گذشته رسما اعلام کرد که قصد دارد 50 نیروی ویژه خود را برای عملیات در شمال سوریه مستقر کند. این مساله موجب تشدید نگرانی ها نسبت به دخالت نیروی زمینی آمریکا در بحران سوریه شده است.

تهدید داعش و واکنش آمریکا به یکی از بحث های داغ مبارزات انتخاباتی آمریکا تبدیل شده است. برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی آمریکا علنا خواستار اعزام نیروی زمینی به سوریه و عراق شده اند.  حتی هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه شده است.

دو سوم آمریکایی ها در این نظرسنجی تاکید کرده اند که تهدید داعش یک مساله بسیار مهم در انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

انتهای پیام/980
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: