۰

هزینه نیم‌ میلیارد دلاری آمریکا برای سرنگونی اسد

روزنامه آمریکایی فاش کرد: واشنگتن در برنامه شکست خورده آموزش و اعزام عناصر مسلح به سوریه تحت عنوان "آموزش مخالفان میانه‌رو" برای هرکدام از این افراد حدود ۲ میلیون دلار هزینه کرد.
کد خبر: ۱۰۴۴۴۸
۰۸:۳۷ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه " USA TODAY" با اشاره به توقف این برنامه در ماه گذشته میلادی، تأکید کرد که پنتاگون برای این پروژه 384 میلیون دلار هزینه کرد که این رقم برای هرکدام از جنگجویان حدود 2 میلیون دلار برآورد می‌شود.این روزنامه خاطرنشان کرد، این ارقام بر اساس مصاحبه با مسؤولان و لیست هزینه های پنتاگون منتشر شده است.

یو اس ای تودی تأکید کرد که پنتاگون در سال 2015 نیز مبلغ 501 میلیون دلار برای آموزش و تجهیز 3 هزار جنگجوی سوری اختصاص داد، و متعهد شد که برنامه آموزش را در سالهای بعد افزایش دهد تا 5 هزار جنگجوی سوری تحت پوشش این برنامه قرار بگیرند. پنتاگون مدعی شده که هدف از این برنامه مقابله با داعش بود.

این روزنامه با اشاره به توقف این برنامه، تأکید کرد که از بین 4 پایگاه آماده شده از سوی پنتاگون در منطقه برای این برنامه آموزشی، هیچکدام از این عناصر در 2 پایگاه دیده نشدند. پنتاگون با رد این هزینه ها مدعی شده است که هزینه آموزش هرکدام از این جنگجویان از 30 هزار دلار فراتر نرفته و بیشترین بخش این مبلغ (384 میلیون دلار) برای خرید سلاح، تجهیزات و مهمات هزینه شده است و بخشی از این سلاح ها همچنان در انبارهای ائتلاف آمریکا قرار دارد.

انتهای پیام/980
منبع: AL.ALAM
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: