۰

شیوع 200 نوع بیماری با منشا غذایی

یک مشاور تغذیه و سلامت، کم تحرکی و رژیم غذایی نامناسب را از علل شیوع دیابت و چاقی در جامعه دانست.
کد خبر: ۱۰۳۹۲۳
۱۱:۲۲ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، مهندس نادیان گفت: کم تحرکی و رژیم‌های نامناسب غذایی در جامعه باعث شیوع بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت و چاقی شده است.
 
وی گفت: آمار افراد دیابتی‌ در جهان در سال ۱۹۸۵، ۳۰ میلیون نفر؛ در سال ۲۰۰۱ ، ۱۷۰ میلیون نفر و در حال حاضر ۳۶۰ میلیون نفر گزارش شده است.
 
نادیان با اشاره به سخنان وزیر بهداشت در رابطه با بودجه لازم جهت کنترل دیابت در کشور، گفت: امیدواریم بتوانیم راه حلی برای جلوگیری از شیوع دیابت از راه مدیریت تغذیه پیدا کنیم.
 
وی ضمن معرفی ایزومالت به عنوان یک جایگزین برای شکر، عنوان کرد: این ماده به دلیل کالری پایینی که دارد باعث کنترل چاقی و قند خون و عملکرد صحیح دستگاه گوارش می‌شود و جایگزین مناسبی برای شکر است.
 
در ادامه مهندس وصولی‌پور کارشناس تغذیه عنوان کرد: طبق آمار سال های گذشته ۲۰۰ نوع بیماری با منشأ غذایی شیوع پیدا کرده است که تاکنون جان دو میلیون نفر را گرفته‌اند.
 
وی ضمن اشاره به طولانی مدت بودن تولید مواد غذایی، گفت: پیوستن به سازمان تجارت جهانی و صدور مواد غذایی و همچنین بسته‌ بندی و حفظ بهداشت این مواد بسیار حائز اهمیت است و گروهی از حرفه‌ ها و تخصص‌ ها در کنار هم تلاش می‌کنند تا ایمنی مواد غذایی را تامین کنند.
 
وصولی پور ضمن ابراز نگرانی از شیوع بیماری‌هایی از جمله سارس، ابولا و انواع آنفلوانزا، اعلام کرد: این وظیفه مشترک دولت و جامعه است که با فرهنگسازی و آموزش شیوع این بیماری‌ها را کنترل کنند.
 
وی در پایان استانداردهای بین‌المللی ایزو ۲۲۰۰۰ را معرفی نمود و گفت: نقش اصلی این استاندارد ایجاد ایمنی در محصول و اعتماد مصرف کننده به مواد غذایی است و همچنین باعث سهولت در آشنایی با مراحل تولید محصولات غذایی می‌شود.
 
در ادامه دکتر فهیمی پژوهشگر طب سنتی در خصوص سلامت غذا، گفت: هنگامی که صحبت از ایمنی و سلامت غذا می‌شود، باید دید متولیان این امر در کشور چه کسانی هستند.
 
وی، ابراز امیدواری نمود در سال های آینده نیز چنین همایش هایی که با محوریت ایمنی و سلامت غذا و دارو به عنوان نیاز اولیه و دو رکن مهم زندگی مردم شناخته می شوند، استمرار یابد.


انتهای پیام/654
منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: