۰

افراط در مصرف چای سبز ممنوع!

مصرف افراطی هر نوع داروی گیاهی به ویژه چای سبز موجب یبوست، رسوب آهن و بسیاری از بیماری‌های دیگر می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۶۱۱
۱۱:۳۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، دکتر حسن اکبری محقق طب اسلامی ایرانی در خصوص خواص چای سبز گفت: چای سبز حاوی مواد شیمیایی مثل مواد سلولزی، دکسترین، تکسین، چربی، مواد مومی، نشاسته، قند گیاهی، اسید گالیک، مواد پروتئینی، الیاف، مواد معدنی و مواد موثری مثل تانن و کافئین است. چای سبز همان جوانه و گلبرگ‌های تخمیر نشده است.
 
وی افزود: این داروی گیاهی در سال‌های اخیر جزو ضروریات زندگی افراد شده است که این به هیچ عنوان از نظر علم طب درست نمی‌باشد. چرا که افراط در مصرف هر ماده‌ای برای بدن مشکلاتی را در پی خواهد داشت و چای سبز نیز از این قوانین مستثنی نمی‌باشد. لذا می‌توان به جای هزینه برای چای سبز، همان را صرف تأمین پروتئین و انرژی مورد نیاز بدن کنیم.
 
این عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در خصوص یکی از خواص چای سبز عنوان کرد: سرطان در اثر تجمع سلول‌ها در قسمتی از بدن به وجود می‌آید. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان است که سلول‌ها را می‌سوزاند از جمله مواد غذایی که حاوی اکسیدان هستند می‌توان پیاز، گل گاوزبان، زنجبیل، عناب و دمنوش‌های گیاهی را برشمرد.
 
وی در خصوص استفاده افراطی از چای سبز تصریح کرد: استفاده افراطی از چای سبز موجب رسوب آهن می‌شود، ترکیب اگزالات با کلسیم موجود در لبنیات و غذا و ایجاد سنگ کلیه و از همه مهم‌تر موجب یبوست می‌شود که این خود موجب بروز انواع بیماری‌ها می‌شود.
 
این صاحب‌نظر در پایان گفت: چای یک گیاه دارویی است و هیچ برتری نسبت به نعناء، زعفران، پونه و گل گاو زبان ندارد و بهترین گل گاوزبان دنیا برای قزوین منطقه الموت است. در کشور ما سازمان قند و شکر وجود دارد اما هیچ سازمانی برای حمایت از گیاهان دارویی مثل زعفران و گل گاوزبان نداریم. امیدواریم در آینده‌ی نزدیک شاهد حمایت دولت از گیاهان دارویی باشیم.

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: