۰

سرکرده داعشي‌هاي سيناء مصر با سرکرده داعش بيعت کرد

شبکه تروریستی « ولایت سیناء» وابسته به گروهک تروریستی داعش فیلمی از بیعت عناصرش با ابو بکر البغدادی سرکرده داعش منتشر کرد.
کد خبر: ۸۹۵۸۶
۱۳:۳۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش«شیعه نیوز»، در این فیلم شماری از افراد نقاب به چهره دیده می شوند و رهبر شبکه ولایت سیناء به نام ابو اسامه مصری به نمایندگی از آنها سخن می گوید.

تعدادی از قبایل سیناء آمادگی خود را برای مقابله با گروههای تروریستی در کنار ارتش و پلیس مصر اعلام کردند.

عبد الرحمن اباظه خبرنگار المنار در گزارشی گفت : این روزها در رسانه های مصر عبارت « قبایل سیناء با تروریسم می جنگند» شایع شده است.

این عبارت پس از آن شایع شده است که حدود 30 قبیله از قبایل مصر حمایت خود را از ارتش و پلیس مصر در جنگ با تروریسم اعلام کردند.

خبرنگار المنار گفت: برای آنکه به حقیقت پی ببریم از طریق زمینی به سیناء رفتیم .

عیسی الخراطی رئیس شورای قبایل استان سیناء به المنار گفت:« به فرمانده ارتش دوم مصر پیشنهاد کردیم هر شیخ قبیله ای 50 فرد را معرفی کند تا در کنار ارتش مصر بجنگد اما فرمانده ارتش این موضوع را به زمان دیگری موکول کرد و گفت طرح مشخصی دارد. فرمانده ارتش دوم مصر گفت قبایل با تجربه و اطلاعات به ارتش کمک کنند.»

از طرف دیگر طرفهای رسمی تأکید کردند به حمایت مسلحانه نیاز ندارند بلکه به کمکهای اطلاعاتی نیاز دارند.

عبد الفتاح حرحور استاندار سیناء گفت:« مهم ترین نیاز اساسی ارتش و پلیس مصر که مردم می توانند کمک کنند کمکهای اطلاعاتی است.»

شماری از احزاب سیاسی از برخی شیوخ قبایل سیناء به سبب تمجید از تلاشهایشان برای جنگ با تروریسم قدردانی کردند.

احمد الفضالی هماهنگ کننده احزاب جریان استقلال گفت:« حمایت قبایل و عشایر و خانواده ها در سیناء از ارتش و پلیس یک تحول بزرگ و مهم است.»

آثار تخریب گروههای تروریستی در همه تأسیسات دولتی در سیناء دیده می شود .آثار ویرانی‌ها بیانگر میزان مجهز شدن این گروهها به سلاحهای ویرانگر است. این ناآرامی باعث شده است ساکنان سیناء هر لحظه در رعب و وحشت به سر ببرند.

یک نفر گفت:« هر لحظه امکان دارد کمینی صورت بگیرد و انفجاری واقع و تیراندازی شود و افراد کشته شوند.» شمار دیگری از شهروندان سیناء با المنار نگرانی خود را اعلام کردند.

خبرنگار المنار گفت: نیروهای مسلح و پلیس مصر از زمان عزل محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر در ژوئیه سال 2013میلادی در حال جنگ بی امان با گروههای تروریستی در شبه جزیره سیناء هستند.

خبرنگار المنار گفت ورود قبایل شمال سینا به جنگ با تروریسم در کنار ارتش و پلیس شاید معادله امنیتی را در اینجا تغییر دهد و شاید از مدت جنگ با تروریسم بکاهد.

انتهای پیام/ 768
منبع: IRIB NEWS
برچسب ها: داعش مصر تروریست
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: