۰

اولین پیام تهدید برای قطر ارسال شد

درپی آغاز بحران در روابط سه کشور امارات، عربستان و بحرین با قطر، رئیس امارات اولین پیام کتبی خود را برای امیر قطر ارسال کرد.
کد خبر: ۶۹۶۳۹
۱۲:۰۲ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، خبرگزاری دولتی قطر نوشت: تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر پیام کتبی محمد بن راشد آل مکتوم نایب رئیس امارات و نخست وزیر این کشور را دریافت کرد. ای اولین پیام از زمان بحران در روابط دو کشور و فراخوانی سفیر امارات از قطر است.

تنش در روابط قطر با عربستان و امارات و بحرین از زمان فراخوانی سفرای این سه کشور از دوحه شدت گرفت. امارات، عربستان و بحرین دولت قطر را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرده‌اند که با واکنش شدید قطری‌ها مواجه شده است. اختلاف اساسی بین دوطرف بر سر حمایت از گروه اخوان المسلمین مصر و سیاست‌های یکجانبه قطر خارج از چارچوب شورای همکاری خلیج فارس است. عربستان و بحرین و امارات از حمایت قطر از گروه اخوان المسلمین ناراضی هستند و میانجیگری بین آنها برای حل این مسئله نیز تاکنون راه به جایی نبرده است.

خبرگزاری دولتی قطر صبح امروز سه شنبه نوشت: تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر پیام کتبی برادرش محمد بن راشد آل مکتوم نایب رئیس و نخست وزیر کشور برادر امارات و حاکم دوبی را دریافت کرد.برپایه این گزارش، این پیام را دوشنبه شب خالد بن محمد العطیه وزیر خارجه قطر در جریان استقبال از احمد شویرب کاردار سفارت امارات در قطر دریافت کرد.خبرگزاری دولتی قطر به جزئیات بیشتری درباره محتوای این پیام کتبی اشاره ای نکرد.

این اولین پیام از نوع خود از زمان فراخوانی سفرای عربستان و امارات و بحرین از قطر در پنجم ماه مارس جاری به شمار می رودسعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان امروز تصریح کرد: تا زمانی که قطر به  عنوان مسبب این بحران سیاست خود را اصلاح نکند، نشانه هایی از گشایش در بحران با این کشور وجود نخواهد داشت.

در پی بروز اختلافات گسترده اخیر بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، دیدار مشترک برنامه‌ریزی شده رئیس جمهوری آمریکا با سران این شورا لغو شده است.ین اختلافات همچنین باعث شد که همه نشست‌های شورای همکاری خلیج فارس از دوحه به ریاض منتقل شود. وزیران خارجه شورای همکاری توافق کردند که هرگونه نشست ویژه شورای همکاری یا نهادهای اجرایی وابسته به آن را که قرار بود در دوحه برگزار شود، به دبیرخانه شورای همکاری منتقل کنند.

پیش از این روزنامه "القًبَس" چاپ کویت نیز نوشت که سه کشور عربستان، امارات و بحرین تلاش می کنند که قطر به هیچ اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس دعوت نشود.یکی از موارد تحریم قطر، منع پرواز هواپیماهای این کشور بر فراز خاک عربستان، امارت و بحرین خواهد بود که این امر خسارت زیادی به دوحه وارد خواهد کرد.
 
منبع: فارس

انتهای پیام/ ز.ح
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: