۱

بزرگ‌ترین پایگاه‌ گروه‌های تروریستی در معرض سقوط

در چند ماه اخیر اخبار تحولات میدانی حاکی از آن است که ارتش سوریه در مسیر پیروزهای استراتژیکی قرار دارد و می تواند آینده سیاسی این کشور را تغییر بدهد.
کد خبر: ۶۹۲۲۲
۰۸:۳۸ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، ارتش سوریه در این چند ماه ابتکار عمل را در تحولات میدانی به دست گرفت و پیروزی‌ها یکی پس از دیگری روی داد. مهمترین این نبردها شامل نبرد «القصیر»، «حمص»، «الخالدیة»، نبرد‌های جنوب، شرق و غرب دمشق است که ارتش در تمام این جنگ‌ها پیروزی‌هایی را تحقق بخشید. آخرین ارزیابی راهبردی از تحولات میدانی سوریه بدین شرح است:

عملیات یبرود در حال حاضر مراحل پایانی خود را طی می کند. این منطقه به نقطه مرزی با عرسال لبنان هم مرز است و تعداد ۵ هزار نفر از افراد مسلح در آن حضور دارند. آخرین اخبار حاکی است که در حال حاضر بلندی‌های اطراف یبرود در دست ارتش سوریه قرار گرفته و یبرود از همه طرف محاصره شده است.

منطقه یبرود به این جهت که کانون اصلی کمک‌رسانی و امداد تروریست‌ها و گروه‌های مسلح دیگر مناطق به شمار می‌آمد، به‌سرعت به یکی از مهمترین پایگاه‌ها و مراکز تجمع گروه‌های تروریستی در منطقه استراتژیک القلمون تبدیل شد. با تصرف آن بزرگ‌ترین پایگاه‌ و پناهگاه‌ گروه‌های تروریستی سقوط می کند و مقدمه ای برای تصرف کامل القلمون خواهد بود.

القلمون کانون تجمع گروه‌های تروریستی در مرکز سوریه و حلقه ارتباط گروه‌های تروریستی در شمال و جنوب سوریه است،‌ به این جهت تصرف آن از سوی ارتش سوریه به‌معنای از بین رفتن حلقه ارتباط تروریست‌ها در شمال و جنوب است. منطقه القلمون در واقع نوار استراتژیکی به‌طول ۱۲۰ کیلومتر و عرض حدود ۱۰ کیلومتر است که در برخی مناطق عرض این نوار به ۳۵ کیلومتر هم می‌رسد. برآورد شده است که شمار تروریست‌های مسلحی که در این منطقه فعالیت و حضور دارند، به حدود ۲۰ هزار نفر برسد. سقوط القلمون ارتباط لبنان با تروریست ها را قطع می کند و مخالفان اسد یکی از بزرگترین شریان های حمایتی خود را از دست خواهند داد.

از سوی دیگر نیروهای ارتش سوریه پس از چندین طراحی و اجرایی کردن عملیات های مختلف توانسته‌اند شهرک استراتژیک «الزاره» در حمص را در اختیار بگیرند. شهرک الزاره بین ۲ استان حمص و حماه قرار دارد و یکی از مراکز تجمع و پایگاه‌های اصلی گروه‌های تروریستی در مرکز سوریه به شمار می‌آید. این عملیات بخشی از عملیات و طراحی بزرگی است که از طریق آن قرار است حمص آزاد شود.

اما از حلب در شمال سوریه نیز گزارش شده است فرماندهان میدانی ارتش سوریه محاصره شهر حلب و مناطق اطراف آن را هر روز تنگ‌تر می‌کنند تا به این ترتیب با جدا کردن شهر حلب از مناطق اطراف آن زمینه آزادسازی آن را بیش از پیش فراهم کنند.آخرین تحولات میدانی در این منطقه حاکی است که ارتش سوریه در بخش هایی از این شهر نفوذ کرده و احتمال شکسته شدن محاصره این شهر که به دست نیروهای القاعده انجام شده است پس از یکسال توسط ارتش بشار اسد وجود دارد.

در صورتی که حلب از سوی ارتش سوریه پس گرفته شود مخالفان دیگر قادر به تشکیل منطقه یکپارچه در شمال سوریه نخواهند بود و مناطق تحت نفوذ گروه های مسلح به شکل پراکنده می شود که نمی توانند اقدامی موثری علیه نظام سوریه انجام دهند.

منبع: جهان

انتهای پیام/ ز.ح

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
فداي سيدعلي خامنه اي
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
خدا پشت پناهتون باشه.خدا قوت ارتش سوريه.به اميد خدا پيروزي خيلي خيلي نزديك است.مرگ بر وهابي كوردل و مرگ بر ملك عبدالله و اسرائيل و آمريكا و غرب