۰

آمار ایرانیانی که مزین به نام و القاب حضرت زینب(سلام الله علیها) هستند

سازمان ثبت احوال اعلام کرد :یک میلیون و ۴۵۶ هزار دختر و بانو در ایران به نام، القاب و کنیه‌های حضرت زینب (سلام الله علیها) نامگذاری شده اند.
کد خبر: ۶۸۸۶۱
۱۱:۵۹ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش«شیعه نیوز» به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت احوال، مهدی تدین با بیان اینکه "عقیله" از اسامی دیگر حضرت زینب (سلام الله علیها) است، گفت: 900 هزار خانم زینب و 2000 خانم نیز عقیله نام دارند که در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به ثبت رسیده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور افزود: از کنیه‌های ایشان "ام‌کلثوم" است که 23هزارو 45 بار و از القاب حضرت زینب (سلام الله علیها) نام‌های فاضله 2229 بار و کامله 3497 بار درپایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور به ثبت رسیده است.

وی گفت: نام "کبری" نیز نزدیک  به 416 هزار بار برای نوزادان دختر ایرانی انتخاب و در این پایگاه به ثبت رسیده است.

"زینب" در لغت به معنی زینت، آراستن و آرایش و خوبی و همچنین به معنی درختی خوش منظره و زیباست. زینب کبری (سلام الله علیها) نام دختر امیرالمومنین علی (علیه السلام) و فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است که از زنان فاضل و عالم ، مفسر قرآن کریم و عقیله بنی هاشم به حساب می‌آید. فضائل و جلالت و شان والای او فراتر از آن است که در ظرف قلم و کاغذ بگنجد و تاریخ پس از گذشت چندین قرن در تغییر شخصیت آن بانوی بزرگوار عاجز مانده است.

هر کس نام فرزندش را زینب بگذارد و حرمت این نام را نگه دارد به زینت دین و اخلاق آراسته می‌شود همچنان که حضرت زینب (سلام الله علیها) با صلابت و درایت خود پس از حادثه عاشورا زینت خاندان عصمت و طهارت را حفظ کرد و خطبه‌های متین و حکیمانه او در بازار کوفه و مجلس یزید عظمت اهل بیت (علیهم السلام) را در تاریخ بشریت ترسیم کرد و از روی یقین و باور به یزید اعلام  کرد که همه کید و شیطنت خودش را بکار گیرد و فرمود:« والله لاتمحوا ذاکرنا» به خدا سوگند نام ما را در تاریخ نمی‌توانی محو کنی.

باغ سبز استقامت زینب است

آبروی دین و قرآن زینب است

به قول آن بانوی آلمانی خرابه‌ای که زینب در آن می‌نشیند خرابه نیست بلکه خرابات است و طور سینائی است.

قد خمیده قامتی در ذکر و تسبیح و سجود

عارف خلوت نشین، خود ریزه خوار زینب است

کوه طور است آن خرابه، خاکدان نامش منه

چو حدیث لن ترانی، در نگاه زینب است.

منبع: واحد مرکزی خبر

انتهای پیام/ ح . ا



ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: