۲

حرم مطهر امیرالمومنین ( علیه السلام) در نجف اشرف غبارروبي شد

مراسم غبارروبي حرم امیرالمومنین ( علیه السلام)با حضور توليت حرم، رييس ستاد بازسازي عتبات و مقامات ايران و عراق برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۶۴۱
۱۷:۱۳ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲

SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، در اين مراسم كه با مدح دلنشين امیرالمومنین ( علیه السلام)همراه بود، مضجع شريف آن حضرت غبار روبي و عطر افشاني شد. پيش از اين مراسم، پلارك رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات و شيخ ضياء زين الدين توليت حرم مطهر علوي ديدار و گفتگو كردند كه در اين جلسه طرح‌هاي توسعه اي حرم امیرالمومنین ( علیه السلام)را بررسي و درخصوص جزئيات آن تبادل نظر و تفاهم كردند.

شيخ ضياء زين الدين به اجراي پروژه‌هاي عظيمي مانند صحن حضرت زهرا (سلام الله علیها) اشاره كرد و افزود: اجراي اين طرح به لحاظ معماري و وسعت در بين آثار و ابنيه كشورهاي اسلامي بي نظير استوي با ابراز رضايت از شيوه اجراي اين صحن خواستار مشاركت فعال ايرانيان در توسعه اعتاب مقدسه شد.

حسن پلارك نيز در اين ديدار با تشريح پروژه‌هاي در دست اجراي ستاد بازسازي عتبات عاليات در عراق آمادگي اين ستاد و مردم ايران را براي مشاركت و كمك به ساخت و تجهيز امكانات و نيازهاي رفاهي، بهداشتي و درماني زائران اعلام كرد.

رئيس ستاد بازسازي عتبات، همچنين از صحن حضرت زهرا (سلام الله علیها) بازديد و طي جلساتي با پيمانكاران و مشاوران و ناظران پروژه دستورات لازم را براي تسريع در راه اندازي اين پروژه صادر كرد: معماري صحن مذكور در فضايي به وسعت۲۲۰هزار متر مربع بر اساس طراحي و معماري ايراني اسلامي در چند طبقه صورت گرفته است كه در مدت دو سال اجرا و به بهره برداري خواهد رسيداجراي اين طرح به گونه اي خواهد بود كه پس از اتمام كار گنبد و گلدسته حرم مطهر علوي كاملا رويت مي‌شود.

منبع: شبستان

انتهای پیام/ ز .ح

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
ریزه خوار خوان مولا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
انا و جمیع من فوق التراب
فداء التراب نعل ابی التراب
زینب
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
فدای صحن و سرات ارباب که غربت ازش میباره