۰

شاعر سوری حاضران را شوکه کرد

یک شاعر سوری با حضور در جشنواره شعر امارات و خواندن شعری در انتقاد از کشورهای حامی گروههای مسلح در سوریه، حاضران در این جشنواره را شوکه کرد.
کد خبر: ۶۸۶۳۴
۱۶:۲۴ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیز»،  "طلال بن عون" ، شاعر سوری در شعر خود به کسانی که فتواهای تحریک آمیز صادر می کنند و از کشتار و خرابی و ویرانی در سوریه و سایر کشورهای عربی حمایت می‌کنند، به شدت حمله کرد.این شاعر در سومین شب شعر جشنواره درحضور شمار زیادی از مردم و حاضران که از شبکه های تلویزیونی ابوظبی پخش می شد، قصیده‌ای را تحت عنوان "پیامی به سرزمین" قرائت کرد.وی در این قصیده اش به گروه اخوان المسلمین حمله کرد و گفت که اعضای این گروه باعث ویرانی‌ها و خرابی‌ها در کشورهای عرب هستند.

این شاعر سوری همچنین به مفتی‌هایی با صدور فتواهای تحریک آمیز جوانان را تشویق می کنند تا در کشورهای دیگر سلاح به‌دست بگیرند، حمله کرد و گفت که این کار باعث ایجاد دریایی از خون در کشورهایی نظیر سوریه و لیبی و مصر شده است.این شعر با واکنش‌های زیادی در شبکه های اجتماعی در اینترنت همراه شد، به گونه ای که شمار زیادی از کابران از این شاعر در حمله به گروه اخوان و فتواهای تحریک آمیز حمایت و اقدامش را تایید کرده اند.برخی از بیت‌های این قصیده به گونه ای تفسیر شده است که ضد دولت قطر به خاطر حمایت از گروه اخوان المسلمین و یوسف قرضاوی مفتی قطری مصری است.

"طلال بن عون" در واکنش به این برداشت گفت: من برداشت درباره قصیده‌ام را به مردم واگذار می‌کنم اما همواره معنا و مفهوم آن در دل شاعر است.این بیت قصیده "برادری که با پولهایش از مرگ اعراب حمایت کرد... خون همچنان در سرزمینم جاری است... او به اربابش بنی صهیون علیه امت اسلامی خدمت کرد ... همه ما او را می شناسیم" واکنش زیادی را در شبکه های اجتماعی در اینترنت به همراه داشته است که بسیاری گفته اند اشاره تلویحی آن به قطر است که از گروه اخوان حمایت می کند.

منبع: العالم

انتهای پیام/ ز.ح
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: