۰

سلاح‌های‌ نیروهای ناتو در دست تروریست‌های پاکستان

نیروهای امنیتی پاکستان با انجام عملیاتی در شهر ناآرام کراچی موفق به کشف مقادیر زیادی سلاح و مهمات متعلق به ناتو شدند.
کد خبر: ۶۷۸۳۲
۱۵:۲۲ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
 SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، پلیس و تکاوران ارتش با انجام عملیاتی مشترک در منطقه «لیاری» در شهر کراچی 5 تن از رهبران گروه‌های تروریستی را دستگیر و مقدار زیادی سلاح کشف کردند.

به گزارش پلیس، سلاح‌های کشف شده در منطقه لیاری مربوط به ناتو است اما تحقیقات در این زمینه که چطور سلاح‌های پیشرفته ناتو در دستان تروریست‌های کراچی قرار گرفته همچنان ادامه دارد.

سخنگوی تکاوران ارتش در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سلاح‌هایی که توسط گروه‌های تروریستی منطقه لیاری مخفی شده بود عبارتند از 15 نارنجک، 50 موشک، تعداد زیادی فشنگ و تعداد زیادی سلاح سبک که برای درگیری خیابانی و جنگ‌های چریکی استفاده می‌شود.

بر اساس این گزارش، گروه‌های تروریستی منطقه لیاری در 50 عملیات تروریستی دست داشته‌اند و این در حالی است که برخی گزارش‌ها از وابستگی گروه‌های تروریستی کراچی با طالبان پاکستان خبر می‌دهد.

برخی کارشناسان بر این باورند که چون کراچی مرکز اقتصادی پاکستان است آمریکا و هند برای ایجاد ناامنی در این شهر از برخی گروه‌های تروریستی پشتیبانی می‌کنند.

به گفته کارشناسان، آمریکا از دیر باز به دنبال تبدیل کراچی به یک بندر آزاد تجاری مانند دوبی بود و حتی برخی احزاب سیاسی پاکستان مانند حزب «جنبش متحده قومی» با پشتوانه سران کاخ سفید نیز بارها این موضوع را مطرح کرده‌اند.

در گذشته بارها موضوع ناپدید شدن کامیون‌های حامل تدارکات ناتو در پاکستان مطرح شد اما این پرونده هرگز به نتیجه نرسید. برخی کارشناسان بر این باورند که خود آمریکا سلاح‌های ناتو را ربوده و در اختیار شبه‌نظامیان قرار می‌دهد تا از این طریق نا‌امنی را در پاکستان گسترش دهد.

مهاجرت اقوام مختلف از جمله بلوچ، پشتون و مهاجر که از قبل به سبب مهاجرت از هند ساکن این شهر شدند، موجب افزایش تضاد قومی در کراچی و تشدید درگیری‌های قومی در این منطقه شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ح . ا
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: