۰

33 سرهنگ عراقی یکجا برکنار شدند

در پی دوشنبه خونبار عراق و انتشار اخباری درباره وجود رابطه میان برخی شخصیت‌های سیاسی این کشور با تروریست‌های سوریه، نخست وزیر عراق، 33 سرهنگ نظامی،اطلاعاتی و امنیتی را برکنار کرد.
کد خبر: ۳۸۶۶۵
۱۷:۰۱ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، یک منبع آگاه نزدیک به دولت عراق اعلام کرد که اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد، میان رهبران سیاسی عراق از یکسو و تروریست‌های سوریه موسوم به "ارتش آزاد" از سوی دیگر ارتباط وجود دارد.
 
این منبع آگاه امنیتی افزود: "نوری المالکی" نخست‌وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور 33 افسر عراقی با درجه نظامی سرهنگ را در پی انفجارهای دوشنبه خونین برکنار کرده‌است. این افسران وابسته به وزارت‌خانه‌های دفاع و کشور و برخی بخش‌های اطلاعاتی کشور بودند.
 
بر اساس این گزارش، دولت عراق اطلاعاتی در دست دارد که بیانگر ارتباط میان برخی رهبران سیاسی عراق و ارتش آزاد سوریه است.
 
منابع آگاه رسانه‌ای نیز این خبر را تایید کرده اند و منبع آگاه نزدیک به دولت عراق نیز اعلام کرد که دولت درحال بررسی میزان صحت این اطلاعات و جزئیات آن است.
 
دوشنبه گذشته طی چندین انفجار و حمله تروریستی دست‌کم 116 تن کشته و بیش از 300 نفر زخمی شدند که واکنش‌های شدید مقامات دولتی و امنیتی عراق را به دنبال داشت و نیروهای امنیتی این کشور به حالت آماده‌باش در آمدند.
 
بسیاری از تحلیل‌گران دلیل این انفجارها را طرح توطئه آمریکا و عربستان علیه سوریه می‌دانند زیرا در پی حمایت بغداد از دمشق، بهترین گزینه برای مشغول کردن بغداد، شعله‌ور کردن آتش درگیری‌های داخلی و فتنه های مذهبی و طائفه‌ای است.

منبع : فارس به نقل از خبرگزاری "النخیل"
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: