۰

افزایش خطر فلج اطفال در پاکستان

طالبان پاکستان در اعتراض به حملات پهپادهای آمریکایی و کشتن اسامه بن‌لادن، واکسیناسیون کودکان در برابر فلج اطفال را ممنوع کرده‌اند.
کد خبر: ۳۸۳۹۶
۱۴:۰۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، در پاکستان هزاران کودک در معرض خطر فلج اطفال قرار دارند؛ اين در حالي است كه طالبان پاکستان در اعتراض به حملات پهپادهای آمریکایی و کشتن اسامه بن‌لادن، واکسیناسیون کودکان در برابر فلج اطفال را ممنوع کرده‌اند.
 
فلج اطفال تقریبا در همه‌ نقاط جهان ریشه‌کن شده و تنها در نیجریه، افغانستان و پاکستان هنوز آثار این بیماری وجود دارد؛ اکنون در مناطق قبیله‌نشین در شمال‌غربی پاکستان، جایی که طالبان در آنجا حضور و نفوذ دارد، واکسیناسیون کودکان ممنوع شده است.
 
علت این اقدام طالبان، اعتراض به حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در این مناطق و نیز کشته‌شدن اسامه بن‌لادن، رهبر القاعده عنوان شده است.
 
طالبان پاکستان در این مناطق با القاعده مرتبط بوده و با این شبکه همراهی و هم‌آوایی دارد؛ طالبان ادعا می‌کند که‌ در میان پزشکانی که برای واکسینه کردن کودکان به منطقه می‌روند، جاسوسانی حضور دارند.

مقام‌های بهداشت و درمان پاکستان هشدار می‌دهند که ممنوعیت واکسیناسیون فلج اطفال زندگی صدها هزار کودک را در معرض خطر قرار می‌دهد، اما آنها در برابر طالبان که مانع این کار می‌شود قادر به هیچ کاری نیستند.
 
مولوی ناظر، یکی دیگر از فرماندهان طالبان، در وزیرستان جنوبی، اعلامیه‌هایی پخش کرده که در آنها آمده است: «در پوشش واکسیناسیون فلج اطفال، حلقه جاسوسان آمریکا و متحدان آن فعالیت می‌کنند؛ آنها برای شما مرگ و نابودی، در قالب حملات پهپادها به ارمغان می‌آورند.»

منبع : خبرگزاری دانشجو به نقل از بی. بی. سی
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: