۰

شورای مفتی های روسیه جمعه را اول ماه رمضان در این كشور اعلام كرد

مدیر شورای مفتی های روسیه عالی ترین نهاد اسلامی این كشور اعلام كرد: فردا جمعه اول ماه مبارك رمضان در روسیه خواهد بود.
کد خبر: ۳۸۲۷۰
۱۷:۵۵ - ۲۹ تير ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، «نفیق الله آشیروف»‌‌‌ مدیر شورای مفتی های روسیه عالی ترین نهاد اسلامی این كشور اعلام كرد: امروز در تمام مساجد روسیه نماز ویژه اقامه خواهد شد فردا جمعه اول ماه مبارك رمضان در روسیه خواهد بود.

مدیر شورای مفتی های روسیه خاطرنشان كرد: مسلمانان روسیه با اشتیاق خاصی برای استقبال از ماه مبارك رمضان آماده شده اند.

آشیروف گفت: حدود هفت هزار مسجد در سراسر روسیه و پنج مسجد در مسكو در ایام این ماه مبارك برای انجام فرایض دینی مومنان آماده شده است و دراین اماكن مقدس نماز جماعت و برنامه های موعظه و پند و اندرز و نیز انس و آشنایی مردم با قرآن كریم برگزار می شود.

وی خاطرنشان كرد: در سالهای اخیر به شمار روزه گیران افزوده شده است و این امر بویژه در میان جوانان مسلمان قابل توجه است.

مدیر شورای مفتی های روسیه اضافه كرد: دادن افطاری در مساجد روسیه و اجتماع مومنین در هنگام نماز مغرب و پس از آن در اماكن مذهبی در سالهای اخیر به یك سنت نیكو تبدیل شده است كه مسلمانان بدین وسیله محبت خود را به برادران دینی خود نشان می دهند.

رهبر مسلمانان روسیه ماه مبارك رمضان را ماه وحدت و یكدلی مسلمانان خواند و گفت: برادران و خواهران مسلمان به بركت این ماه مبارك در كنار یكدیگر، صفوف خود را یكپارچه تر می كنند.

بیش از 25 میلیون مسلمان در مناطق مركزی، ولگا و قفقاز شمالی روسیه زندگی می كنند و دین مبین اسلام ،دومین دین رسمی در این كشور شناخته می شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: