۰

سودان، اسرائيل را به تلاش براي بي‌ثبات كردن اين كشور متهم كرد

به دنبال وقوع اعتراضات و درگيري‌هاي چند روز اخير در سودان،‌ مقامات اين كشور اسرائيل را به تلاش براي بي‌ثبات كردن اين كشور متهم كردند.
کد خبر: ۳۷۴۲۳
۱۵:۲۷ - ۱۲ تير ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ،‌ دولت سودان «محافل صهيونيستي» را متهم به دامن زدن به اعتراضات ضد دولتي در اين كشور كرد.

سودان طي هفته هاي اخير شاهد اعتراضاتي به وضعيت اقتصادي و معيشتي مردم بود كه در برخي موارد اين اعتراضات با شعارهايي عليه عمرالبشير، رئيس جمهور سودان، همراه شد.

منابع خبري رسمي در سودان به نقل از نافع علي نافع،‌ معاون رئيس جمهور سودان، اعلام كردند: «تلاش هايي از سوي محافل صهيونيستي موجود در ايالات متحده و جاهاي ديگر در حال انجام است كه هدف آن ايجاد بي ثباتي و ناامني در داخل سودان مي باشد.»

وي همچنين تصريح كرده است: خارطوم دلايلي دارد كه نشان مي دهد گروه هاي معارض در دارفور (در جنوب سودان) و برخي محافل صهيونيستي با يكديگر هماهنگ شده اند تا از برنامه هاي تازه اقتصادي در سودان و اوضاع نامساعد اقتصادي آن براي ايجاد ناامني و عدم ثبات در اين كشور سوء استفاده كنند.

دستگاه هاي امنيتي سودان طي روزهاي اخير اقدام به بازداشت گسترده مخالفان دولت كرده اند كه براساس اعلام برخي منابع خبري حداقل هزار نفر در جريان اعتراضات و درگيري هاي اخير در سودان بازداشت شده اند.

سودان از زمان جدا شدن سودان جنوبي از اين كشور از يك سال پيش تاكنون با مشكلات اقتصادي فراوان مواجه است؛ چرا كه بيشتر منابع نفتي اين كشور در بخش سودان جنوبي واقع است و در حال حاضر اين كشور از حدود سه چهارم ثروت و درآمدهاي نفتي خود محروم است.

دولت سودان جنوبي روابط نزديكي با تل آويو دارد و اسرائيل درحال افزايش پايگاه هاي نظامي خود در خاك اين كشور است.

برخي گروه هاي مخالف عمرالبشير، رئيس جمهور سودان، سعي دارند با استفاده از وضعيت موجود و احساس نااميدي در ميان بخش هاي مختلف مردم سودان،‌ دست به ايجاد جنبش هايي برعليه وي كه از سال 1989 ميلادي در قدرت است، بزنند.

منبع : خبرگزاري دانشجو به نقل از الجزيره
برچسب ها: سودان اسرائيل
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: