۰

جریمه 20هزار تومانی برای کشیدن سیگار

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با هشدار به رانندگان متخلف، از آغاز طرح ويژه برخورد با استعمال دخانيات، خوردن و آشاميدن و پرتاب هرگونه ضايعات از داخل خودرو از امروز خبر داد.
کد خبر: ۳۷۰۰۱
۱۶:۴۲ - ۰۳ تير ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، سردار حسين رحيمي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به ماده 180 قانون آيين‌نامه راهنمايي و رانندگي گفت: براين اساس رانندگان حق ندارند ضمن رانندگي، دخانيات استعمال كنند يا خوراكي يا آ‌شاميدني ميل كنند و استفاده از هرگونه وسايل و تجهيزات مانند تلفن همراه كه موجب انحراف ذهني و رفتاري راننده شود، ممنوع است.
 
وي مشاهده نكردن بموقع خطر، نبود امكان عكس‌العمل بموقع و فوري از سوي راننده‌، افزايش احتمال تصادف، حواس‌پرتي راننده، آلودگي محيط زيست و بدآموزي براي فرزندان را از جمله پيامدهاي رعايت نكردن اين بند از قانون عنوان و تصريح كرد: متاسفانه موضوع خوردن و آشاميدن، سيگار كشيدن و پرتاب زباله و اشيا حين رانندگي براي برخي رانندگان به عادت تبديل شده است.
 
رييس پليس راهور تهران با اشاره به بررسي‌هاي پليس راهنمايي و رانندگي در اين خصوص گفت: براين اساس طرح ويژه برخورد با استعمال دخانيات، خوردن و آشاميدن و پرتاب هرگونه زباله و اشيا از داخل خودرو از روز شنبه (امروز) در سطح پايتخت به طور جدي اجرا مي‌شود.
 
وي گفت: براساس قانون جديد پرتاب يا ريختن ضايعات، زباله، اشيا، آب دهان و بيني و امثال آن از وسايل نقليه به معابر 300 هزار ريال، خوردن و آشاميدن و استعمال دخانيات و امثال آن حين رانندگي 200 هزار ريال، استفاده از تلفن همراه و ساير وسايل ارتباطي مشابه حين رانندگي در سرعت كمتر از 60 كيلومتر در ساعت 300 هزار ريال و بالاي 60 كيلومتر در ساعت 500 هزار ريال با 3 نمره منفي براي رانندگي شخصي و 5 نمره منفي براي رانندگي عمومي به‌همراه دارد.
 
رييس پليس راهور تهران با اشاره به اين‌كه بي‌توجهي به جلو با 27 درصد، رعايت نكردن حق تقدم با 17 درصد و تغيير مسير ناگهاني با 10 درصد مهم‌ترين علل وقوع تصادف در تهران است، افزود: به اين ترتيب بايد گفت توجه نكردن به جلو بيشترين علت تامه تصادف بوده كه مهم‌ترين عوامل آن صحبت با تلفن همراه، استعمال دخانيات، خوردن و آشاميدن و... بوده است و بر اين اساس از چندي پيش برخورد با استفاده‌كنندگان از تلفن همراه و ارسال‌كنندگان پيامك حين رانندگي آغاز شده است كه از (امروز) نيز برخورد با استعمال دخانيات، خوردن و آشاميدن و پرتاب هرگونه ضايعات از داخل خودرو نيز در دستوركار ماموران پليس راهور پايتخت قرار مي‌گيرد.
 
100 هزار تومان جريمه و پنج نمره منفي براي عبور از چراغ قرمز
 
وي از تجهيز 15 گذرگاه عابر پياده به دوربين‌هاي الكترونيكي خبر داد و گفت: تاكنون اين گذرگاه‌ها به صورت ارشادي جريمه در آنها صورت مي‌گرفت كه از روز شنبه هرگونه تجاوز به گذرگاه عابر پياده 20 هزار تومان و عبور از چراغ قرمز اين گذرگاه‌ها 100 هزار تومان با 5 نمره منفي براي راننده همراه خواهد داشت.
برچسب ها: سیگار جریمه
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: