۰
بان کی مون:

ایران و پاکستان میزبان بیشترین پناهندگان در جهان هستند

به دنبال صدورمتمم قانون اساسی از سوی شورای نظامی مصر و در دست گرفتن اختیارات قوه مقننه توسط این شورا و انحلال پارلمان، مردم مصر در تظاهرات میلیونی در میدان التحریر اعدام رئیس شورای عالی نیروهای مسلح مصر را خواستار شدند.
کد خبر: ۳۶۸۴۸
۱۱:۵۱ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، میدان التحریر قاهره شاهد تظاهرات میلیونی مصری‌های معترض به صدور متمم قانون اساسی از سوی شورای عالی نیروهای مسلح این کشور بود.

اخوان‌المسلمین مصر به همراه حزب آزادی و عدالت، حزب سلفی النور و جنبش 6 آوریل نیز در اعتراض به صدور متمم قانون اساسی مردم را به تجمع در میدان التحریر دعوت کرده بودند.

تظاهرکنندگان شعارهای "مردم خواهان اعدام طنطاوی هستند" و "شورای نظامی برکنار شود" سر دادند.

در اسکندریه نیز هزاران تن مقابل مرکز فرماندهی نظامی منطقه شمالی تجمع کرده و مخالفت خود را با متمم قانون اساسی، انحلال پارلمان و مداخله شورای نظامی در عملکرد مجمع موسسان برای تدوین قانون اساسی جدید اعلام کردند.

تظاهرکنندگان خواهان انتقال کامل قدرت به رئیس جمهوری منتخب در پایان ماه جاری میلادی شدند و محدود شدن اختیارات رئیس جمهوری مصر براساس متمم قانون اساسی جدید را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان با تاکید بر اینکه انقلاب هم‌چنان پا برجاست، نسبت به بی‌نتیجه ماندن دستاوردهای انقلاب هشدار داده و تاکید کردند که متمم قانون اساسی راه را مقابل مداخله شورای نظامی در تدوین قانون اساسی جدید باز می‌کند و بنابراین ماموریت مجمع موسسان در تدوین قانون اساسی بی‌نتیجه خواهد ماند.

اخوان‌المسلمین و جنبش‌های جوانان مصری صدور متمم قانون اساسی را به منزله "کودتا علیه قانون اساسی" به نفع شورای نظامی برشمردند که اختیارات رئیس جمهوری جدید را محدود می‌سازد و مانع از نفوذ قدرت وی در امور نظامی و ارتش می‌شود.

در همین راستا محمود سعید، رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان المنیره اعلام کرد که سه تن از طرفداران محمد مرسی به دلیل مسدوم شدن در میدان التحریر راهی بیمارستان شدند اما اکنون وضعیت جسمانی آن‌ها رو به بهبودی است و از بیمارستان‌ مرخص خواهند شد.

منبع : ایسنا به نقل از سایت اینترنتی محیط
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: