۰

انتقاد آیت‌الله مکارم شیرازی از عملکرد بانک‌ها

یکی از مراجع تقلید قم با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در اخذ دیرکرد، گفت: بر اساس آیات قرآن کریم، ربای مضاعف هیچ توجیه شرعی ندارد و باید فکری به حال بانک‌ها، گرانی و مسائل موجود کرد.
کد خبر: ۳۶۵۵۷
۱۰:۴۸ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مراجع مورد اعتماد و وثوق مردم هستند اظهار داشت: مردم در مکاتبات خود با دفتر مراجع از نگرانی‌های خود گفته و انتظار دارند این مشکلات به زودی حل شود.

وی عمده نگرانی موجود جامعه را گرانی نرخ نان ذکر کرد و افزود: وادار کردن کسبه به فروش ارزان نان و شیر، کاری از پیش نمی‌برد بلکه باید ریشه‌های گرانی را جستجو کرد.

این مرجع تقلید مسائل فرهنگی را از دیگر مشکلات جامعه دانست و تصریح کرد: بر اساس نامه‌هایی که به دفتر ما می‌رسد، مردم از بروز مشکلات فرهنگی گله‌مند هستند.

وی عنوان کرد: مردم از رویکرد وزارت ارشاد ناراحتند و عنوان می‌کنند چرا وزارت ارشاد باید اجازه انتشار فیلم‌های وحشتناک را بدهد یا معتقدند صدا و سیما خوب عمل نمی‌کند و در مباحث اخلاقی و فرهنگی، چیزهایی را نشان می‌دهد که نباید نشان دهد.

آیت‌الله مکارم شیرازی به دیگر آسیب‌های فرهنگی به عنوان نمونه اشاره کرد و افزود: اگر کسی به عنوان امر به معروف و نهی از منکر دعوت به خیر کند با مشکلاتی مواجه می‌شود.

وی با اشاره به طرح‌های نیروی انتظامی در برخورد با مسائل غیر فرهنگی گفت: اخیرا حرکتی در نیروی انتظامی دیده شده که از نظر مردم حرکت مبارکی است مشروط به اینکه این حرکت را خنثی نکنند و با دستوراتی اینها را از بین نبرند.

استاد حوزه علمیه قم از عملکرد بانک‌ها به ویژه در اخذ دیرکرد و جریمه دیرکرد شدیدا انتقاد کرد و گفت: جریمه دیرکرد و جریمه روی جریمه خلاف شرع است، این اقدامات با بانکداری اسلامی مغایر است.

وی با بیان اینکه صنایع ضربه شدیدی از بانک‌ها می‌خورند، خواستار توجه به حل این مشکل در خصوص بانک‌ها شد و تاکید کرد: ربای مضاعف هیچ توجیه شرعی ندارد و قرآن صریحا آن را منع می‌کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: باید فکری به حال بانک‌ها، گرانی و مسائل موجود کرد.

منبع : فارس
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: