۰

سر و صدای زیاد به سلامت انسان آسیب می رساند

آلودگی صوتی باعث خستگی و تضعیف مکانیسم دفاعی بدن می شود.
کد خبر: ۳۶۵۴۶
۲۱:۰۱ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از واحد مرکزی خبر ، روزنامه لوفیگارو در شماره امروز خود در اینترنت نوشت : از هر سه فرانسوی دو نفر از سر و صدای محیط رنج می برند.

بنا بر اعلام آکادمی علوم پزشکی فرانسه ، تاثیر بهداشتی این مسئله بر سلامت انسان کمتر از حد واقعی آن در نظر گرفته می شود.

آکادمی علوم پزشکی فرانسه در گزارشی که روز دوشنبه منتشر کرد اعلام کرد سر و صداها چه مربوط به سر و صدای خانگی یا کاری منشا بسیاری از اختلالات است.

بدن انسان در پاسخ به محرک های صوتی همانند پاسخی که به هر گونه تهاجم جسمی یا روانی می دهد واکنش نشان می دهد. اگر این تحریک ادامه دار یا تکراری شود باعث پاسخ های متعدد بدن می شود که می تواند به صورت خستگی ، ضعف و تضعیف مکانیسم دفاعی بدن نمایان شود.
سر و صدا از سطح چهل و پنج دسی بل به بالا پیامدهایی بر نحوه خواب رفتن و کیفیت خواب دارد. این در حالی است که کیفیت پایین خواب شبانه عوارضی چون تحریک پذیری ، اضطراب ، خستگی مفرط ، کاهش انگیزه و کارائی و حتی افسردگی به دنبال دارد.

آلودگی صوتی همچنین باعث تسریع ضربان قلب می شود. افرادی که به طور دائم در معرض آلودگی صوتی شدید قرار دارند سر و صدا باعث بی نظمی هایی در عملکرد قلب آنها همچون افشار فشار سرخرگی می شود.

بر اساس گزارشی که در ژوئن گذشته در پارلمان فرانسه قرائت شد ، سر و صدا می تواند مسئول سه درصد از مرگ های ناشی از بیماری های قلبی ایسکمیک (سکته به خصوص) باشد.
تحقیقات نشان می دهد زنان و افراد تنها بیش از سایر گروههای جمعیتی نسبت به سر و صدای روزانه و شبانه حساس اند.

سازمان جهانی بهداشت معتقد است هر چند سر و صدا را نمی توان بعنوان عامل مستقیم بیماری های روانی در نظر گرفت اما مطالعات نشان داده اند این مسئله می تواند روند اختلالات روانی را تشدید کند. پرخاشگری ، عدم تمرکز و عدم یادگیری می تواند از دیگر پیامدهای آلودگی صوتی باشد.
برچسب ها: سلامت سر و صدا
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: