۰
ویكلی استاندارد:

مفتی های سعودی از طریق تروریست ها به مخالفان دولت سوریه پول می دهند

تهران – گروهی از شخصیت های سعودی – وهابی در عربستان، مدیریت انتقال پول از طریق تروریست ها به مخالفان دولت سوریه را در دست گرفته اند.
کد خبر: ۳۶۵۳۴
۱۷:۳۴ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، هفته نامه پرشمارگان 'ویكلی استاندارد' آمریكا، در آخرین شماره خود نوشت: به تازگی گروهی از مفتی های سعودی با راه اندازی كارزار اینترنتی، خواهان جمع آوری پول برای كمك به 'ارتش سوریه آزاد' شده اند.

سعد البریك، سلمان العوده و محمد العرفه كه در تارنمای توییتر هم طرفدارانی دارند، خواستار كشته شدن بشار اسد، رییس جمهوری سوریه، هستند و كارزار جمع آوری پول برای مخالفان وی را نیز مدیریت می كنند.

اما نگران كننده ترین نكته در فعالیت مفتی های سعودی این است كه این افراد 'انجمن احیای میراث اسلامی كویت' را به عنوان یكی از كانال های انتقال پول به مخالفان 'اسد' انتخاب كرده اند. این انجمن در سال 2002 توسط توسط سازمان ملل متحد و در سال 2008 توسط ایالات متحده آمریكا در فهرست گروه های تروریستی قرار گرفت.

انجمن یاد شده، سابقه انتقال پول به گروه القاعده را نیز دارد و با توجه به حمایت و حضور روز افزون القاعده در میان مخالفان دولت بشار اسد، كمك مالی انجمن كویتی به این جریان را باید نگران كننده دانست.

نكته دیگر این است كه فعالیت كارزار كمك مالی به مخالفان سوریه، بسیار فراتر از مرزهای عربستان سعودی است و گروه مفتی های سعودی برای دستیابی به هدفشان، در كویت، مصر، لبنان، تركیه، قطر، بحرین و اردن نیز حساب های بانكی باز كرده اند. حساب های بانكی این عده، حتی از مرزهای خاورمیانه هم فراتر رفته و بانك های سوییس، آلمان و انگلستان را نیز شامل شده است.

هفته نامه ویكلی استاندارد در ادامه نوشت: جالب این است كه كارزار كمك به مخالفان اسد، با رویكرد پیشین همین مفتی ها تفاوتی آشكار دارد. در مارس 2011، یعنی یك ماه پس از سقوط حسنی مبارك، دیكتاتور پیشین مصر، 'سعد البریك' گفته بود 'باید استخوان های جمجمعه اعرابی كه بخواهند از الگوی مصر پیروی كنند و علیه حكومت سعودی قیام كنند را خرد كرد.' حالا همین مفتی، از حركت مخالفان دولت در سوریه ذوق زده شده است.

در ماه مه 'البریك' اعلام كرد كه خود و خانواده اش 25 هزار دلار به ' ارتش سوریه آزاد' كمك كرده اند و یكی از پسرانش هم به كویت رفته تا پول ها را شخصا تحویل دهد.

جالب آنكه مفتی های سعودی ظاهرا با یكدیگر هماهنگ هم نیستند. عبدالعزیز الشیخ، مفتی اعظم عربستان سعودی، از جمع آوری پول بدون نظارت دولت ریاض انتقاد كرده است و دولت ریاض هم از كارزار یاد شده خواسته است كه از 'هر منبعی' پول نگیرند!

هفته نامه آمریكایی در پایان هشدار داد كه به دست گیری ابتكار عمل در سوریه توسط وهابی ها، ممكن است به نبردهای فرقه ای در آن كشور بیانجامد.

منبع : ایرنا
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: