۰

2عادت اشتباه که به سرطان منجر مي شود

بعضي مواقع با اين که فرد تمام موارد بهداشتي را براي حفظ سلامت رعايت مي کند اما به بيماري هاي مختلف از جمله سرطان مستعد مي شود. سوالي که پيش مي آيد اين است که چرا برخي افراد با اين که شيوه زندگي سالمي داشته اند، به بيماري مبتلا مي شوند.سايت «نيوزويک» به 2عادت اشتباه که باعث بروز سرطان مي شود اشاره کرده است که با پرهيز از اين موارد مي توان از بروز اين بيماري پيشگيري کرد.
کد خبر: ۳۶۵۱۲
۰۹:۲۸ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از انتخاب ، اشتباه اول- افراط در مصرف مکمل ويتامينE: اين نوع ويتامين، از بروز سرطان ريه پيشگيري مي کند اما در صورت افراط در مصرف آن، ويتامين E به يک ضد آنتي اکسيدان تبديل مي شود و به دي ان اي آسيب مي رساند. اين امر به رشد سرطان منجر مي شود.

راه حل: سازمان اف دي اي مصرف روزانه IU۳۰ (واحد اندازه گيري ميزان مصرف ويتامين ها و مکمل ها) را توصيه کرده است. بايد دانست در صورت مصرف مولتي ويتامين، نيازبه مصرف مکمل ويتامين E نيست. توصيه مي شود به جاي مصرف مکمل، روزي يک يا ۲مشت پسته مصرف کنيد زيرا پسته بهترين منبع غذايي اين نوع ويتامين است.

اشتباه دوم- هر روز سر ساعت غذا نمي خوريد: مصرف غذا در ساعت هاي متفاوت باعث وارد شدن استرس به بدن مي شود. به عنوان مثال، خوردن صبحانه يک روز ساعت ۷ صبح و روز ديگر ۱۱صبح باعث مي شود بدن نامتعادل شود و هورمون هاي استرس به نام کورتيزول ترشح شود. ميزان بالاي کورتيزول باعث بالارفتن انسولين و در نتيجه التهاب و خطر افزايش بروز انواع سرطان ها مي شود.

راه حل: برنامه منظمي براي صرف غذا طراحي و به آن عمل کنيد. در صورتي که کار با ساعت غذاخوردن تداخل پيدا مي کند هميشه تنقلات سالم همراه خود داشته باشيد تا با مصرف آن از گرسنگي و افزايش انسولين پيشگيري شود.
برچسب ها: سرطان
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: