۰
امریکا قتل عام دیگر را در سوریه پیش بینی کرد؛

اطلاع امریکا از زمان ومکان قتل‎عام‎ها‎ درسوریه

امريکا با پيش بيني قتل عام ديگري به شيوه حوله در سوريه، حتي مکان دقيق وقوع چنين قتل عامي را نيز مشخص کرده است.
کد خبر: ۳۶۴۶۷
۰۸:۴۱ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از پرس تی وی ، ويکتوريا نولاند، سخنگوي وزارت امورخارجه امريکا روز دوشنبه گفت که دولت سوريه " احتمالا سرگرم سازمان‌دهي قتل‎عام ديگري" و اين بار در روستاي الحفا واقع در لاذقيه و همچنين شهرهاي دير الزور، درعا، حمص، حما و همچنين حومه‌هاي دمشق است ."

سخنگوي وزارت خارجه امريکا همچنين دمشق را به استفاده از آن چه که وي از آن به عنوان شيوه‌هاي جديد سرکوب نام برد متهم کرد. اين ديپلمات امريکايي درعين حال به مساله پاي‌بند نبودن شورشيان مسلح به طرح صلح پيشنهادي کوفي عنان فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحاديه عرب هيچ اشاره‌اي نکرد.

قتل عام حوله در ۲۵ ماه مي که در آن بيش از يک‌صد غير نظامي کشته شدند، بدترين رويداد در مدت ۱۵ ماه خشونت در سوريه است.

کميته حقيقت ياب دولت سوريه گفته است که گروه‌هاي مسلح با هدف توطئه چيني براي دولت و دامن زدن به درگيري‌هاي فرقه‎اي قتل عام حوله را اجرا کرده‌اند.

اين درحالي است که گروه‌هاي مخالف، ادعا مي‌کنند که نيروهاي دولتي سوريه در قتل عام حوله دخالت داشته‌اند.

طرح شش ماده‎اي پيشنهادي عنان که از اواسط آوريل به اجرا در آمد، استقرار آتش بس بين دولت و مخالفان سوري و ضرورت صدور مجوز دسترسي گروه‌هاي حامل کمک‌هاي بشردوستانه به مردم سوريه، آزادي زندانيان و آغاز گفت‌وگوي سياسي در اين کشور را شامل مي‌شود.

سوريه از مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي‌هايي است که در جريان آن تظاهرات‌هايي در حمايت از بشار اسد رئيس جمهوري اين کشور و يا در مخالفت با وي برگزار شده است.

غرب و مخالفان، دمشق را به کشتار معترضان متهم مي‌کنند اما دولت سوريه خراب‌کاران و گروه‌هاي تروريستي مسلح را عامل اصلي ناآرامي مي‌داند و تاکيد دارد کشورهاي غربي اين ناآرامي‌ را هدايت مي‌‌کنند. 

برچسب ها: سوريه اسد امریکا
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: