۰

فشار خون در صورت عدم درمان عوارض کشنده‌ای خواهد داشت

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران گفت: فشار خون بیماری شایعی است که در صورت عدم درمان به عوارض کشنده‌ای منجر می‌شود.
کد خبر: ۳۶۱۶۹
۱۸:۰۲ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، لطفعلی پورکاظمی در توضیح این مسئله که چه زمانی می‌گوییم یک فرد، به بیماری فشار خون مبتلا شده است، اظهار داشت: هر گاه به طور مزمن، فشار خون فردی از 14 روی 9 بیشتر باشد می‌گوییم وی به بیماری فشار خون مبتلا شده است.

وی افزود: باید افزون بر اینکه به طور مستمر در یک نمودار، فشار خون فرد را اندازه گیری کرد، سایر معاینات قلبی عروقی و غیره را نیز تحت نظر پزشک باید انجام شود.

پورکاظمی ادامه داد: در افرادی که دارای فشار خون بالا هستند رعایت رژیم غذایی، نقش بسیار مهمی را بازی می‌کند و مصرف نمک در غذاهای روزمره باید محدود شده و گاهی نیز باید حذف شود.

وی تصریح کرد: در مصرف غذاهای حجیم، پرچرب و قنددار باید بسیار دقت شود و فشا‌رهای عصبی فردی و خانوادگی نیز باید کاهش یابد.

پورکاظمی گفت: افرادی که دارای فشار خون بالا هستند استعداد ابتلا به سایر بیماری‌های قلبی و عروقی را نیز دارند و فشار خون بالا، معمولاً همراه با افزایش چربی یا قند خون نیز هست و باید رعایت شود تا مبتلایان به چاقی و سفت و سخت شدن عروق؛ در نهایت باعث سکته قلبی و مغزی نشود.

وی اظهار داشت: مصرف سیگار و آلودگی‌‌های محیطی و فقدان انجام ورزش‌های مناسب روزمره قادرند به پیشرفت بیماری کمک و از بهبودی آن جلوگیری کنند.

منبع : فارس
برچسب ها: فشار خون
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: