۰

حاشیه‌های دادگاه مبارک؛ همسر مبارک غش کرد!

حسنی مبارک در حالی که عینک دودی به چشم زده بود وارد دادگاه شد و در قفس متهمان قرار گرفت، پسرانش جمال و علا جلوی وی ایستاده بودند تا مانع از تصویربرداری دوربین‌های تلویزیونی شوند.
کد خبر: ۳۶۰۲۴
۱۷:۳۵ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، دادگاه حسنی مبارک امروز برگزار شد و دیکتاتور مصر به همراه وزیر کشورش به حبس ابد محکوم شدند، این دادگاه که توسط رسانه‌ها به محاکمه قرن معروف شده با حاشیه هایی همراه بود.

* بیش از 5هزار نیروی امنیتی و ارتش در اطراف دادگاه حضور داشتند تا مانع از هرگونه تظاهرات شوند همچنین نیروهای امنیتی تمام خیابان‌های منتهی به محل دادگاه را تحت کنترل درآوردند.

* پیش از آغاز دادگاه خانواده شهدا مصری در بیرون دانشکده پلیس تظاهرات کردند و خواستار اعدام حسنی مبارک شدند.

* قاضی، هیئت منصفه و وکلا تحت تدابیر امنیتی شدید و با خودرهای زرهی به داخل دانشکده پلیس محل برگزاری دادگاه شدند.

* بالگرد حسنی مبارک 15 دقیقه قبل از آغاز دادگاه در دانشکده پلیس فرود آمد و دیکتاتور مخلوع مانند دفعات قبل دادگاه با تخت بیمارستان وارد سالن شد.

* پیش از آعاز دادگاه "احمد رأفت"‌ قاضی دادگاه مبارک به حاضران درباره هرگونه شعار دادن و اقدام بر هم زننده نظم دادگاه هشدار داد و تاکید کرد که به شدت برخورد خواهد کرد.

* احمد رأفت در فاصله 15 دقیقه مانده به آغاز دادگاه خانواده برخی از شهدا را که تصویر فرزندانشان را به دست گرفته بودند، اخراج کرد.

* حسنی مبارک در حالی که عینک دودی زده بود وارد دادگاه شد و در قفس متهمان قرار گرفت، پسرانش جمال و علا جلوی وی ایستاده بودند تا مانع از تصویربرداری دوربین‌های تلویزیونی شوند.

* قاضی اعلام کرد که 49 جلسه برای بررسی اتهامات متهمان را برگزار کرده است.

* سوزان مبارک همسر دیکتاتور مخلوع دادگاه را از بیمارستان "العالمی" دنبال می‌کرد.

* همزمان با اعلام حکم حبس ابد برای مبارک مردم در بیرون دادگاه به شادی پرداختند.

* مردم پس از اعلام حکم تبرئه مبارک و فرزندانش درباره فساد مالی اعتراض کردند و خانواده شهدا در داخل دادگاه با سر دادن شعار «قاتل...باطل» اعتراض خود را به رأی قاضی اعلام کردند.

* همزمان با سر دادن شعار "الشعب یرید... تطهیر القضا" (مردم خواستار پاکسازی دستگاه قضایی هستند) توسط حاضران در دادگاه، تعدادی از هواداران مبارک به مردم در داخل دادگاه حمله کردند و زد و خورد شدیدی بین طرفین درگرفت.

* مردم در بیرون دانشکده پلیس نیز از تبرئه مبارک درمورد اتهامت مرتبط با فساد وی به شدت خشمگین بودند که نیروهای امنیتی با باتوم معترضان را متفرق کردند.

* العربیه خبر داد که سوزان مبارک همسر دیکتاتور در بیمارستان پس از شنیدن احکام دادگاه غش کرده است.

* پس از آغاز درگیری در داخل دادگاه حسنی مبارک تحت تدابیر امنیتی با دستور قاضی به بیمارستان زندان "الطره" منتقل شد.

منبع : فارس
برچسب ها: مبارک مصر
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: