۰

رژیم صهیونیستی افسران خود را از سفر به ترکیه منع کرد

رژیم صهیونیستی از نظامیان و افسران خود خواسته است تا به دلیل ترس از دستگیری و تحویل به دادگاه برای محاکمه به اتهام حمله به کشتی امدادرسانی مرمره آبی از سفر به ترکیه خودداری کنند.
کد خبر: ۳۵۸۹۷
۱۳:۱۲ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد که اقدام ترکیه در صدور لایحه اتهام علیه افسران ارشد ارتش اسرائیل به اتهام ارتکاب جنایت در حمله به کشتی مرمره آبی در آبهای منطقه‌ای نزدیک ساحل غزه با هدف نابودی کلی روابط بین آنکارا و تل‌آویو صورت گرفته است.

در همین راستا "دانی ایالون" معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد که اسرائیل از افسران و نظامیان خود حمایت می‌کند و در سطح سیاسی با لایحه‌های اتهامی که علیه آنها صادر شده است، مقابله خواهد کرد.

وی به افسران ارشد ارتش توصیه کرد که از سفر به ترکیه خودداری کنند.

منابع رسمی اسرائیل نیز اقدام ترکیه در صدور لایحه اتهام علیه افسران اسرائیلی را که در حادثه حمله به کشتی مرمره آبی امدادرسانی به غزه در می سال 2010 دست داشته‌اند، ترور روابط بین دو طرف خوانده و پیش‌بینی کردند که فشارهایی بین‌المللی بر ترکیه برای باطل کردن این لایحه‌های اتهام اعمال شود.

روزنامه صهیونیستی"معاریو" نیز پیش‌بینی کرد که صدور این لایحه‌های اتهام به تنش بیشتر در روابط بین اسرائیل و ترکیه منجر شود.

دادگاه استانبول رسما چهار افسر ارشد ارتش اسرائیل را محکوم کرد.

9 نفر از مسافران این کشتی ترک هنگام تلاش برای کمک رسانی به غزه کشته شدند. از این رو، هر یک از افسران اسرائیلی به دلیل صدور فرمان برای کشتار وحشیانه همراه با شکنجه این افراد،‌ به 9 بار زندان ابد محکوم شدند؛ یعنی هر زندان ابد در ازای یک نفر از تلفات که مجموع آنها به 18 هزار سال زندان می‌رسد.

منبع : فارس
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: