۰

درخواست رهبران عراقي از طالبانی

رهبران گروه‌هاي سياسي عراق كه در اربيل گردهم آمده‌اند در نامه‌اي به رئيس جمهوري اين كشور از وي خواستند نخست وزير را بركنار كند.
کد خبر: ۳۵۸۸۶
۱۲:۴۳ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، يك منبع آگاه در نشست اربيل كه با مشاركت اعضاي ارشد فهرست العراقيه به رهبري اياد علاوي، ائتلاف كردستان و جريان صدر برگزار شده است، اعلام كرد كه شركت‌كنندگان در اين نشست با ارسال نامه‌اي به ائتلاف‌ ملي عراق كه قدرت را در اين كشور به دست دارد از اعضاي اين ائتلاف خواستند تا ظرف يك هفته جايگزيني براي نوري المالكي، نخست وزير عراق پيدا كنند.

بنا به گفته اين منبع كه خواست نامش فاش نشود، رهبران احزاب عراق در نامه‌اي جداگانه به جلال طالباني، رئيس جمهوري عراق با اعلام اينكه نوري المالكي ديگر صلاحيت نخست وزيري كشور را ندارد از وي خواستند تا نخست وزير را از پست خود بركنار كند.

اين منبع همچنين اعلام كرد: شركت‌كنندگان در نشست اربيل با اشاره به اينكه دو نامه قبلي آن‌ها به اعضاي ائتلاف ملي عراق بي‌جواب مانده در نامه سوم به اين ائتلاف تاكيد كرده‌اند كه ظرف يك هفته بايد جايگزيني براي نوري المالكي پيدا كنند.

اياد علاوي، رئيس فهرست العراقيه كه در اين نشست چند روزه حضور دارد، گفت: متاسفانه ديگر اعتماد كافي به نوري المالكي وجود ندارد.

وي ادامه داد: همه رهبران سياسي عراق تمام تلاش خود را به كار گرفته‌اند تا مانع به وجود آمدن ديكتاتوري جديدي در عراق شود.

در همين حال منابع امنيتي عراق اعلام كردند كه نوري المالكي به يگان ويژه نيروهاي امنيتي اين كشور موسوم به "يگان طلايي" عراق دستور داده تا در مناطق مختلف شهر بغداد مستقر شوند.

بنا به گفته اين منابع كه در قالب نيروهاي مبارزه با تروريسم عراق در حال فعاليت هستند اين دستور از سوي دفتر نوري المالكي به طور ناگهاني به نيروهاي ويژه داده شده تا در ورودي‌ها و مناطق حساس پايتخت مستقر شوند.

يگان طلايي عراق متشكل از 800 نيروي امنيتي و پليس آموزش ديده است كه آموزش‌هاي بسيار سختي را در مورد شرايط دشوار امنيتي و مقابله با آشوب ديدند.

اين نيروها اجازه دارند بدون دستور مافوق و يا حكم قضايي هرگونه اقدامي را كه خود براي كنترل اوضاع صلاح مي‌بينند، انجام دهند.

منبع : ايسنا به نقل از روزنامه اماراتي الاتحاد
برچسب ها: عراق طالبانی
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: