۰
واشنگتن پس ادعا کرد:

طرح ایران برای ترور آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در 7 کشور جهان!

روزنامه واشنگتن پست آمریکا روز دوشنبه با انتشار گزارشی مدعی شد ایران طرحی را برای ترور دیپلمات های آمریکایی ، اسراییلی و یهودیان در 7 کشور جهان طراحی کرده است.
کد خبر: ۳۵۷۹۸
۱۹:۰۴ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از عصر ایران، بر اساس ادعای این روزنامه آمریکایی، در نوامبر سال 2011 هشداری از سوی آمریکا به سفارت این کشور در باکو ارسال می شود و طی این هشدار به سفیر آمریکا در باکو گزارش می شود طرح تروری علیه اعضای کادر دیپلماتیک آمریکا در باکو در جریان است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه می نویسد: پس از آن بود که در مارس سال میلادی جاری پلیس آذربایجان 22 تن را به اتهام تلاش برای ترور و جاسوسی برای ایران دستگیر کرد اما هیچ گاه این مساله مشخص نشد که این افراد دستور انجام عملیات ترور را از سوی چه کسانی دریافت کرده اند.

واشنگتن پست در ادامه مدعی می شود بر اساس اطلاعاتی که سازمان های اطلاعات آمریکا دریافت کرده اند ، دولت ایران طرحی را برای ترور اعضای کادر دیپلماتیک آمریکا و اسراییل و نیز عربستان در 7 کشور مختلف را طراحی کرده است و برای این کار از کمک کادرهای حزب الله لبنان نیز بهره می گیرد.

واشنگتن پست می افزاید : طرح ترور سفیر آمریکا در آذربایجان و نیز ترور شهروندان یهودی در این کشور یکی از بخش های طرح گسترده حکومت ایران برای ترور اعضای کادر دیپلماتیک کشورهای متخاصم خود در کشورهای مختلف بوده است.

واشنگتن پست در گزارش خود به نقل از منابع اطلاعاتی ناشناس تلاش برای ترور اعضای سفارت اسراییل در تایلند ، هندوستان وگرجستان در فوریه سال جاری میلادی را به همین طرح نسبت داده است.
این روزنامه آمریکایی در حالی این ادعاها را مطرح می کند که دولت واشنگتن بیشترین حمایت ها را از ترورها و اقدامات خشونت آمیز اسرائیل علیه غیرنظامیان داشته است.

دولت آمریکا همچنین پس از طرح ادعاهایی درباره برنامه ایران برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن، تاکنون از ارائه مدارک و شواهدی در این باره خودداری کرده است.
برچسب ها: ترور
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: