۰

خبر كشف اجساد كودكان در ارگ تاریخی بم تكذیب شد

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره كل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان كرمان، گفت: خبر كشف اجساد كودكان در ارگ تاریخی بم كذب محض است.
کد خبر: ۳۵۶۸۵
۱۷:۰۲ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ایسنا، محمد مهدی افضلی خبر منتشر شده بر روی یكی از سایتهای خبری با عنوان كشف اجساد تازه كودكان در ارگ بم را تكذیب كرد و گفت: ادعای این سایت خبری مبنی بر دفن مخفیانه اجساد كودكان در سالهای پس از زلزله سال 1382 بی‌پایه و اساس است.

وی با رد كشف اجساد تازه كودكان آن هم با گیره پلاستیكی بند ناف و پارچه بیمارستانی در ارگ بم، افزود: این یك دروغ بزرگ است كه با برداشتی اشتباه از سوی یك سایت خبری انتشار یافته است.

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره كل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان كرمان با بیان اینكه پس از وقوع زلزله و تخریب حصار بیرونی ارگ بم تنها بقایای تعدادی اسكلت نوزاد كشف شد، خاطر نشان كرد: در همان زمان پس از انجام كار مطالعاتی مستند نگاری و نمونه برداری مشخص شد كه اسكلتهای مكشوفه به دلایلی كه امكان دفن در خارج از محوطه ارگ وجود نداشته در داخل حصار بیرونی دفن شده‌اند.

افضلی، با اشاره به اینكه كماكان در حین بررسی‌های باستان‌شناسی در حصار پیرامونی ارگ تاریخی بم به بقایایی از اسكلت نوزادان برخورد می‌شود، اظهار كرد: به طور كلی هیچ گونه از بقایای به جای مانده از اسكلت نوزادان در حصار بیرونی ارگ متعلق به دوران معاصر یا پس از زلزله نيست.

وی در ادامه از انتشار نتایج تحقیقات در این باره در آینده نزدیك خبر داد و تصریح كرد: این مهم به منظور تنویر افكار عمومی و جلوگیری از ایجاد هر گونه شبهه و سوء استفاده‌های احتمالی صورت می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره كل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان كرمان، خاطرنشان كرد: این اداره كل به دلیل نشر اكاذیب، این حق را در جهت پیگری موضوع از مراجع ذی صلاح برای خود محفوظ می‌داند.
برچسب ها: ارگ بم
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: