۰

عفو بین‌الملل: انفجارهای اخیر سوریه جنایت جنگی است

سازمان عفو بین‌الملل انفجارهای اخیر سوریه را "جنایت جنگی" توصیف کرد و خواستار محاکمه عاملان این جنایت تروریستی شد.
کد خبر: ۳۵۵۶۶
۱۱:۱۴ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، به نوشته روزنامه اماراتی الخلیج، سالیل شتی، دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل ضمن محکوم کردن انفجارهای اخیر سوریه،‌ این انفجارها را "جنایات جنگی" خواند و گفت: انفجارهای اخیر سوریه در حقیقت حاکی از بی‌توجهی و ارزش ندادن به زندگی انسان‌هاست و سازمان عفو بین‌الملل نیز هرگونه حملات علیه غیرنظامیان را محکوم می‌کند.

دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل در ادامه از مسئولان خواست تا عاملان این جنایت تروریستی را به مراجع قضایی تحویل دهند.

سالیل شتی همچنین اعلام کرد، هدف قرار دادن غیر نظامیان و حملات کورکورانه در حقیقت نقض آشکار قوانین بین‌‌المللی حقوق بشر و نوعی جنایت جنگی است.

این مسئول بلند پایه در سخنان خود به مساله بهار عربی اشاره کرد و گفت: وقوع بهار عربی در منطقه باعث بهبود هر چه بیش‌تر اوضاع حقوق بشر در کشورهایی شد که تغییراتی در نظام حاکم ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: شکی نیست که بهار عربی بسیاری از جوانان عرب را به شکل خاصی برای آمدن به خیابان‌ها و بیان مخالفتشان از اوضاع موجود در این کشور تحریک کرد. این تغییرات مثبت و سازنده‌ نه تنها در کشورهای عربی گسترش یافت بلکه حتی به آفریقا و چین نیز رسید.

پیش‌تر منطقه القابون در شهر دمشق، پایتخت سوریه شاهد انفجارهایی در دو روز متوالی بود که در پی آن دست‌کم ۱۰ تن کشته و شماری زخمی شدند.

منبع : ایسنا
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: