۰
با هدف بهبود روابط تل آویو با آنکارا انجام گرفت؛

هدیه نتانیاهو به اردوغان؛ پشتیبانی رژیم صهیونیستی از فعالیت های جاسوسی ترکیه در خاورمیانه!

نماینده ویژه نخست وزیر ترکیه برای رایزنی با سران صهیونیستی در سرزمین های اشغالی به سر می برد
کد خبر: ۳۵۴۶۷
۱۱:۳۸ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، رژیم صهیونیستی 4 فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین از نوع " هرون" را طی روزهای اخیر به صورت مخفیانه به ترکیه تحویل داد.

به گفته منابع آگاه این 4 هواپیمای جاسوسی از مجموع 5 هواپیمایی است که آنکارا سال گذشته با هدف نگهداری از آنها و برطرف کردن اشکالات فنی شان به رژیم صهیونیستی بازگرداند.

شایان ذکر است که مناقصه خرید هواپیماهای هرون به سال دو هزار و چهار میلادی برگزار شد.

بر اساس قرار داد 183 میلیون دلاری، رژیم صهیونیستی تعهد کرد، ده فروند هواپیما هرون به ترکیه تحویل دهد.

موضوع تحویل این هواپیماها به ترکیه موجب تنش در روابط دو طرف شد چراکه هواپیماهای مذکور نتوانستند مدت زمانی که در قرار داد فروش قید شده بود، پرواز کنند و این موضوع موجب اعتراض ترکیه شد.

در مقابل اسرائیلی ها نیز نصب سامانه دوربین ها و برخی تجهیزات اضافی برای تشخیص دقیق تر هدف ، توسط شرکت آسلسان ترکیه را علت بروز این نقض دانستند.

روزنامه الصباح ترکیه در ادامه افزود: این اقدام در چارچوب تلاش سران صهیونیستی برای بهبود و گسترش روابط این رژیم با آنکارا انجام گرفته است.

ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی در پی حمله صهیونیستها به کشتی مرمره که حامل کمک های بشر دوستانه ترکها به مردم غزه بود، متشنج شد.

در این راستا، روزنامه الصباح به این موضوع اشاره کرد که صهیونیستها تلاش خود را برای زمینه سازی به منظور نشست با سران ترک آغاز کرده اند به گونه ای که در این جهت سران صهیونیستی نامه هایی را با لحنی نرم از طریق برخی از کشورهای اروپایی نزدیک به ترکیه به مقامات آنکارا ارسال کردند.

از سوی دیگر این منبع خبری اعلام کرد که رسانه های صهیونیستی خبری منتشر کردند مبنی بر اینکه رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نماینده ای ویژه به همتای صهیونیستی اش اعزام کرد تا به این ترتیب بتواند روابط دو جانبه آنکارا و تل آویو را بهبود بخشد.

شایان ذکر است که بر اساس آخرین اخبار به دست آمده این نماینده ویژه اردوغان همچنان به منظور دیدار با مقامات بلند پایه صهیونیستی در سرزمین های اشغالی به سر می برد.

منبع : اسلام تایمز به نقل از روزنامه الصباح ترکیه
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: