۰

یونان بار دیگر انتخابات برگزار می‌کند

بحران سیاسی که پس از انتخابات ششم ماه مه در یونان پدید آمد، همچنان ادامه دارد. تلاش‌ها برای ایجاد دولت ائتلافی نتیجه‌ نداده و امروز قرار است یک دولت موقت سرکار بیاید و انتخابات جدید در 17 ژوئن صورت گیرد.
کد خبر: ۳۵۲۱۱
۱۲:۲۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، تلاش‌های احزاب‌ سیاسی یونان برای تشکیل دولتی ائتلافی به دلیل عدم تفاهم رهبران احزاب‌ مختلف به نتیجه‌ای نرسید.

پیش از این رئیس‌جمهوری یونان از احزاب این کشور خواسته بود تا اختلاف‌هایشان را بر سر الزامات طرح نجات ملی اتحادیه اروپا، بیشتر نکنند.

اما "آندونیس ساماراس"، رهبر حزب راستگرای "دموکراسی جدید"، "آلکسیس تسیپراس"، رهبر ائتلاف رادیکال چپ و "اوانگلوس ونیزلوس"، رهبر حزب سوسیالیست "پاسوک"، نتوانستند برای تشکیل دولت ائتلافی به توافق دست یابند.

با عدم توافق رهبران این سه حزب، مسئولانی که در دفتر "کارولوس پاپولیاس"، رئیس جمهوری یونان جمع شده بودند به دنبال راهکاری برای ایجاد دولت ائتلافی ملی پرداختند و در نهایت تصمیم به برگزاری انتخاباتی دیگر در ماه ژوئن گرفتند.

هم‌چنین به دنبال عدم توافق رهبران احزاب‌ مختلف در یونان قرار بر این شد که امروز حکومتی موقت شکل گیرد.

تصمیم برای برگزاری مجدد انتخابات اقدامی بود که از سوی رئیس جمهور یونان گرفته شد. رئیس جمهور و رهبران حزب‌های سیاسی برای تعیین وزرای دولت موقت امروز برای بار آخر جلسه‌ای تشکیل خواهند داد.

منبع : ایسنا به نقل از روزنامه‌ حریت ترکیه
برچسب ها: یونان
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: